Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....
Ja "självklart" ser jag inte allt i programmet som okej.
Den hm kraftigare mamman med spöna i köket och mannen som gjorde nå daskplankor i trä gav mig en speciellt obekväm känsla.
Det jag håller med om är det de säger att barn "nuförtiden" uppfostras för slappt, de tillåts göra olämpligheter och lär sig inte ordentligt att skilja på rätt och fel, att uppföra sig och respektera andra människor. Jag är för snävare hårdare ramar.
Sedan säger jag inte att man ska daska/piska till barn, men jag tycker det är lika illa med okonsekventa mjäkiga föräldrar. Kom ihåg när jag var yngre i 7års åldern och jag var med familjen och besökte några bekanta. Blev absolut chockad då deras 5åriga son helt plötsligt ställer sig och sparkar på mamman för att han inte fick mer tårta, mamman
frågar (
) om han kan sluta, vilket han inte gör och när han fortsätter ger hon han en bit tårta till.
En ytterlighet kanske, men jag reagerade starkt trots att jag var liten. Hade jag eller min bror sparkat mamma/pappa hade vi blivit inburna på rummet tills vi tagit reson.
Man ser ju endel föräldrar runt en som inte enns vågar ta i sina barn.
Jag är också för det de säger att föräldrarna ska vara hemma med barnen, inte nödvändigtvis mamman dock, pappan går bra det med. Hemskt att se att barnen skyfflas iväg på dagis/fritids och barnen träffar bara föräldrarna någon enstaka timme per dag och den tiden tas upp av så mkt annat än interaktion.
Kan väll kort säga att jag
inte är för barnaga men inte emot att föräldrarna är hårda och tar till fysisk styrka.
Gillar på ett sätt grundtanken som jag ser den presenterades i programmet men inte helt deras metod.
(Nej jag har aldrig blivit daskad av mina föräldrar, det värsta är väll när jag inte velat gå in på rummet och pappa råka nypa mig runt armen lite hårt när han skulle föra en arg skrikande Ainon till rummet)
Reserverar mig för ihopblandning och att jag endast tagit med en liten del av det som fanns i programmet, måste plugga till tentan