Bevakat urinprov, psykiatrin

millan10

Trådstartare
Under första besöket på psykiatrin fick jag göra ett bevakat urinprov. Är detta något som man sedan gör vid varje besök eller räcker det att ha gjort det en gång? Hur har de gjort med er andra?

Jag har lämnat urinprov en gång, för att försäkra att jag ej var gravid innan jag började med en viss medicin. Dock ej övervakat. Det är enda gången under tio år.
Som @Niyama sa beror urinproven helt på varför man är där och vad man behandlas för. Enklast är att fråga din kontakt hos psykiatrin varför det togs och hur det kommer bli fortsättningsvis - ingetdera är ett dugg dumma frågor. :)

De tog det för att se att jag inte använt droger - drogscreening, något som de sa att de gör på alla nya patienter som skrivs in. Därefter fick jag antidepressiva utskrivet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 147
Senast: Sasse
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
519
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt