Bettstorlek

N

noblesse

Hej alla kloka! Hur mäter jag vilken storlek min minishettis ska ha?:confused:

Sv: Bettstorlek

fråga tandläkare eller använd en tumstock som du lägger i munnen som ett bett. Du får utgå från nosryggen/ käkens bredd och jämföra, kanske kan testa lite olika varianter?
Men en liten mini brukar inte ha mer än 8,5 ofta... Finns specialtillverkade bett i 6cm typ, en vän har ett sånt och det är inte bara lite gulligt;)

Sv: Bettstorlek

Det kan vara enklare att mäta med ett annat bett än att lägga in en tumstock, beroende på hur hästen accepterar tumstocken.

Lägg in ett bett och dra lätt i ena bettringen så att den andra ringen ligger tight an mot mungipan. Så mycket som bettet sticker ut, så mycket för långt är det.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon mer än jag som syr i läder? Jag gick en helgkurs där vi lärde oss sy en grimma och har blivit stammis hos sadelmakaren...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 231
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama