K
karlson
Min häst funkar inte på det vanliga raka bettet jag har på honom nu. Har blir liksom seg. Jag red med redgrimma på honom och det blev en helt nu häst. Han blev pigg och glad. Men vad ska man ha för bettlöst träns??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag rider för det mesta bettlöst och har då ett sidepull.
Sedan kan du oxå ha hackamoore som oxå är bettlöst.
Tack för tipsetEller ett bitless-bridle.......
Jag är jättejättenöjd med mitt sidepull, och hästarna också. Bettlöst träns tyckte jag inte om för det var inte tillräckligt tydligt. Om du tänker rida med bara bettlösa alternativ kan det vara en bra idé att ha flera olika att variera mellan för att minska risken för tryckskador.
Jag är jättejättenöjd med mitt sidepull, och hästarna också. Bettlöst träns tyckte jag inte om för det var inte tillräckligt tydligt. Om du tänker rida med bara bettlösa alternativ kan det vara en bra idé att ha flera olika att variera mellan för att minska risken för tryckskador.
Jag förstod inte din formulering riktigt. Vad är ett sidepull om inte ett bettlöst?
Jag har också ridit på det med kryss under hakan. Mina hästar trivs inte på det, och det gör inte jag heller.
Hack gillar Prins, han går nästan som bäst på hack. På honom märker man att han TRIVS i det.
Ska försöka hitta ett sidepull till unghästen, och om det inte fungerar så är jag ganska säker på att Prins gillar det.
Det känns trevligare att rida in hästen utan bett. I alla fall mixa med. Den vet jag inte om det, som hacket, är mindre tydligt?
Jag känner mest att händer det något vill jag inte dra sönder munnen på honom.
Vill man ha ett hackamore så kan jag rekommendera S-hacket varmt den stora skillnaden är väl att skänklarna är utformade så att man inte trycker upp sidostyckena i ögat när man tar i tygeln.
På äldsta hästen använde jag S-hacket mycket, jag gick kanonfint med det, 6-åringen är nog för känslig för han blir stressad med S-hacket, han har helst sin gamla repgrimma
Mina hästar har på något sätt inte förstått det där med krysset, tygeltagen blir konstiga. Dessuton får man liksom ingen stadig hand, utan det blir mer tryck på ganascherna. Upplever jag det som?
Det kanske är en vanesak?