Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På häst får du, och på ponny me, men då måste tygeln vara fäst i själva "d-ringen", alltså inte i de små mellanrummen i ringen Om du förstår min luddiga förklaring
Du ser i TR att det är en bild på ett thidemanbett (som jaktkandar utan de extra fästena heter). De betten får man använda, och eftersom att det inte finns några extrafästen på thidemanbettet på bilderna får man inte heller ha tyglarna i de fästena
Jajamen Jag tycker då att det är tydligt att man bara får ha tyglarna i den stora ringen, eftersom att det öht inte är ngn bild på ett jaktkandar med de extra "hålen".
Intygat? Jag tycker då att man ser klart o tydligt, fast det ligger ju såklart i åskådarens ögon.
sådär nu har jag mailat ridsportsförbundet och frågat om man får ha tygeln i någon av skårorna.
detta är svaret:
"Hej,
Enligt TR 1 Mom 372 så får jaktstången endast användas med tygeln i den stora ringen.
mvh/
Daniel Bergqvist
SvRF"
så nu kan väl vissa här på buke lägga ner tjafset om detta "stora" problem..
detta är svaret jag fick av ridsportsförbundet förut idag så antingen får du kontakta dom själv och fråga eller helt enkelt acceptera att man inte får lov att ha tygeln i skårorna så som det stårenligt mitt svar som jag fick av dom.