Betten av Järn och koppar...

A

anna210

Någon som rider på ett sådant där tredelat bett av järn med en kopparkula i mitten? :p
Har läst att det är många hästar som gillar dem...
Ska ha tag i ett tredelat bett som också ska vara smalt...
(www.lillhastenistav.se har sådana bett om ni undrar vilket det är jag menar)

jag har ett sånt på "min" islänning. de andra islänningarna (två st) har såna oxå, alla verkar trivas bra med de

jag har ett sådant, 11,5 cm, men det verkar vara för litet för det är något som min pålle irriterar sig på med det bettet iafl :crazy:

Men han gör likadant på ett vanligt tredelat i samma storlek så det har inte med järnet/kopparet att göra...
Red in honom på ett två-delat järn/koppar bett, extremt smalt, och det funkade han kanon på!

Är det ett sånt här du menar:
bt.htm21.jpg

Jag rider min sköthäst på det, red han tidigare på ett tvådelat långt bett, tycker han funkar mycket bättre på det tredelade.

Jag har ett sådant tredelat till min häst. Märker ingen skillnad på det och hans "vanliga" tredelade bett. :confused:

jag ska köpa ett sånt, dem verka bra känner folk som rider på dem..hööks e bättre ..leden e åt andra hållet.. vissa säger att koppar har giftverkan stämmer det?

Jag har ett sånt fast med d-ringar till min häst. Har ridit henne på flera olika sorters bett, men hon har aldrig funkat så bra på något som på det här!

Ja det är ett sådant jag menar som på bilden :)
Helst hade jag velat haft ett stångbett av järn men det går kanske inte att få tag i ?

Jag rider min halvblodskorning på ett sånt bett. Fungerar jättebra. Bytte från ett nog för långt tvådelat som kunde ställa sej och tälta i munnen liksom. Byter om med ett stelt rakt. Funkar bra på det med.

jag rider på ett sånt på min gula ponny <==
fast jag har hööks-modellen, gillar den bättre- lederna åt andra hållet.

Tänk på att en del hästar som har "stark" saliv (basisk :confused:) kan det bli negativ reaktion i hästens mun med kopparkontakten.
Hörde detta på jobbet när vi fick nya bett men jag vet inte vad verkan av det leder till. Men de skulle bara ta in bett där koppardelen också är sweet iron..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
39
· Visningar
1 076
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 220
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka