L

Lisamy

jag har en häst som är lite "dum i munnen" finns det någons som har haft liknande problem och kanske hittade ett specielt bett eller liknande som gjorde det bättre.
mvh lisa

Sv: Bett

Det beror på vad du menar med "dum i munnen", är h*n hård i munnen eller bara extremt känslig och typ kastar upp med huvudet så fort man tar i tygeln? Har du kollat tänder?

Gotte

Sv: Bett

Frågar som föregående talare. Vad är problemet?

Sen är det väldigt olika från häst till häst. Har en häst som är ganska stark, med mycket vilja och som slog mycket med huvudet (Inget fel på tänderna). Det som har funkat bäst på honom är ett gagbett,. Har i stort sett slutat med att kasta med huvudet sen jag bytte bett. Har nyss fått hem en liknande häst som ligger på och är hoppglad men lite orolig i munnen och huvudet. Här är det dock mest dressyrarbete som behövs så jag varierar mellan ett smalt tredelat och en pelhamstång när jag hoppar för att gå över helt på det tredelade så småningom.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 609
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka