B

-becca-

Min tinkerdam är väldigt stark och hård i munnen, hon går bra att rida ut med någon annan, men när man rider ut sjäälv är hon väldigt mycket vill svänga hem och är man ca 1km hemmifrån så blir hon väldigt hoppsig studsig. Samma sak om jag skall trava eller galoppera och hon är lite piggare den dagen då har jaag mycket svårt att hålla henne. Jag använder ett helt vanligt tvådelat bett nu jysst, har någon förslag på något annat bett?

Sv: Bett..

jag tycker att du inte ska skaffa starkare bett utan försöka träna bort det i stället. Du kan gå promenad med hästen ensam, tömköra ut och sånt och bara chilla runt ^^ Starkare bett brukar inte hjälpa!
Men det är vad jag tycker, min häst är likadan men jag tränar så det slår gnistor i marken, och jaah, det börjar hjälpa :)
Lycka till ;)

Sv: Bett..

Svaret är lika enkelt som tråkigt...

Ta hjälp av tränare. Lös problemet istället för att dölja det...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 931
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat