U

ullis25

Hur är betten från tex Hööks och Börjes? Är det samma typ av kvalitet som sadlarna.....?

Vilka bett tycker ni är bra?

Sv: Bett

Hej!

Jag vet dock inte om dom betten är bra, har inget sånt..
Men mina personliga favoriter som fungerar bäst på mina hästar är billy allan bet..
Men det där varierar från häst till häst...

//carro

har köpt bett från hööks helt ok, men då har det bara rört sig om ett rakt tränsbett.
bryr mig annars inte om märket på bettet huvusaken är att det är tunt och passar i hästens mun. fortfarande tränsbett...;)

jag har klämt å kännt på westernbetten från hööks. stångbetten (de med kopparrulle och ett annat) liknar inte alls de på bilderna typ.

tränsbetten tror jag e bra. men jag kör inte med bett därifrån. "märkes" är bättre tycker jag i "skramlighet" hållbarhet tyngd yta mm.

min medryttis har fått ett nytt bett nu (beställt ifrån söder, Billy allen, 3ledat offset dee från reinsman) men jag har "snott" det och tycker det är superb hitills... 100ggr bättre än vanligt tränsbett.
finns ett till på grafströms i sundsvall just nu *smygreklam* ska tjata på mamma så jag får ett eget

Nu har jag ganska nära till Börjes och brukar gå in där minst 2 ggr i veckan. Köper bett där, ja...sist var det ett tvådelat i svartmetall som är alldeles utmärkt bra. Dom har både Globus och Myler så allt är inte sk*t. Man kan således köpa både sadlar och bett för de har både märkesvaror och Börjes egna märke (billigast). Man får vad man betalar för;)

Jag är ute efter ett till stångbett, har ett två delat nu men skulle vilja variera med något mer. Hur vet man vad man ska ha? finns så många olika, mellan port, medium port, koppar rulle mm mm mm.. är det bara och prova sig fram och se vad hästen gillar? vad har de olika porterna i betten för funktion?

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ryttarna Tyra Andersson och Ronja Hellqvist är med i SLU:s forskningsprojekt om hur hästar beter sig – beroende på om de har bett i...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: WildHorse
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden