J

jennyT

Hallo! ny i sajten! Hur står det till med er islandshästfantaster? :banana:
Måste bara berätta att jag red för Gummi nu i helgen som var och det var skitkul och väldigt lärorikt. Är det ngn annan som har ridit för han ngn gång? Skulle vara kul att höra era synpunkter. Nu till min fråga .Jag undrar vad man använder för bett som är rakt men ändå har tungfrihet, ngn som vet? :confused:

Sv: bett!

Jag kan inte svara på din bettfråga, men jag red för Gummi i mars under två dagar, alltså fyra ridpass.
Då red jag en en gammalt sto (inte min egen) som gick med huvudet uppe bland molnen etc etc.

Under dessa fyra ridpass kom vi eeeenormt långt och fick hästen att gå i en bra form i båda skritt, trav och tölt (nåja.. ibland!)
Jag lärde mig väldigt mycket, och ÄR mycket glad att jag gick på kursen. Hästen kom väldigt långt också.
Jag är suuuuupernöjd :D

Vill du rida med ett "vanligt" bett eller stång?

Det finns ju Pelham med tungfrihet, t ex.

OA

Jag har provat med pessoa men jag tyckte att det vanliga tredelade funkade bättre.

Pessoa har jag aldrig ridit på. Men det finns ju även vanliga tredelade med tungfrihet.

OA

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar