bett till ungponny?

W

Warmia

Vilka bett får du använda till en d-ponny som är 6 år och tävlar ungponnyklasser?

När får du använda pessoa och pelhambett?

Sv: bett till ungponny?

i ungponnyklass får endast användas:
Tränsbett med parerstänger
Galoppbett (ser för mig ut som ett vanligt tränsbett med D-ringar)
Vanligt tränsbett
Tränsbett med fasta ringar
Tredelat bett med rund mittdel.

du får använda pessoa och pelham på en ponny som är äldre än 7 år och en 6 åring när du tävlar i avd A.

starcraft skrev:
du får använda pessoa och pelham på en ponny som är äldre än 7 år och en 6 åring när du tävlar i avd A.

Alltså måste du kvala, för att få annvända svårare bett en dom vanliga tränsbetten. Gå in på www.ridsport.se och kolla i tr där finns alla bett med.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka