Bett till stark häst, vid hoppning!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare foxtrot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 7 798
Sv: Bett till stark häst, vid hoppning!

Hej! Ang olika betsel, vill någon vänlig själv kanske skriva en lista på några bett och vilka bra funktioner dm kan ha till olika slags hästar? :angel: det skulle vara jätte snällt!

Kramar

Om det inte funkar att rida den lugnare genom dressyr och så, så är Sprengers pessoabett jättebrs! Det har jag på min, som blir stark i hoppningen. Har dock funderat på att börja hoppa henne på tränsbett nu, men inte efter dagens ritt :crazy:

pinky skrev:
Varför är det så accepterat att hästar blir heta och slutar lyssna i hoppningen?

ngen aning. Jag betslar till skillnad från många andra NER när jag ska hoppa. Jag dressyrar på vanligt tredelat tränsbett och hoppar på rakt tränsbett med fasta ringar. Han ska lyssna och det gör han också, han är pigg och framåt, men han går inte ifrån mig!

Antagligen rider du dressyr på hästen eller så skaffar du ett pessoabett i hoppning, tycker det är ett jättebra bett. Inte för att jag använder det men på min förra häst, STARKT kallblod fick jag göra det. Han var världens snällaste men väldigt feg, så han stack för stenar eller så :p :S Där kan man ju bestämma hur starkt det ska vara. Så man kan ju sätta det i den svagaste ringen om man rider dressyr & sådär. Eller? Hoppas jag inte säger fel nu :S Inget pelhambett! USCH & FY! :p Annars tycker jag det är dressyr med ett tredelat el. rakt vanligt tränsbett som gäller :idea: :)

Kram

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skulle behöva tips till min starka häst, vilket bett ni tror skulle passa bäst. Jag rider vanligtvis på ett tredelat... 2
Svar
20
· Visningar
13 496
Senast: caballus
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 863
Senast: Vogue
·
Utrustning Har ett kallblod här hemma som är stark som 14 oxar! Han är lite i utbildnings skedet ännu med ridningen, allt går bra och han utvecklas...
Svar
11
· Visningar
1 465
Senast: Totola
·
Utrustning Min dotter är liten på sin stora häst , men det går bra ändå. Men när de tävlar hoppning, så är den väldigt stark och hon skulle behöva...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka