Bett som trycker på kind

Naviljas

Trådstartare
Hej, har en fråga angående flippan bett då jag märkt att majoriteten av dem betten ser liknande ut. Där man sätter fast sidostyckena i betet är böjda inåt mot hästen kind. Tänkte kolla om någon vet varför dem är inåtböjda då det skapar ett tryck på kinden och kindtänderna? Se bild på hur jag menar!

Bifogade filer

• CEC3BE0A-B4DC-47A1-9147-AE84532ABF43.webp
    CEC3BE0A-B4DC-47A1-9147-AE84532ABF43.webp
    129,3 KB · Visningar: 203
Jag har aldrig sett dem innåtböjda. Vad är det för märken du titta på då?

Jag har bara sett helt raka.

Hej, har en fråga angående flippan bett då jag märkt att majoriteten av dem betten ser liknande ut. Där man sätter fast sidostyckena i betet är böjda inåt mot hästen kind. Tänkte kolla om någon vet varför dem är inåtböjda då det skapar ett tryck på kinden och kindtänderna? Se bild på hur jag menar!
Nu har jag aldrig använt ett sånt bett men jag skulle tro att du vridit ringen åt fel håll, att tanken är att den ska vara vinklad utåt, bort från hästens kind. Det verkar logiskt och ser även ut så på de produktbilder jag sett.

Du håller sidostycket ut och in. Vrid det 180 grader bakåt, så blir det rätt i en hästmun.

Sidostyckets ring är på en del stångbett lite utåtvridna, just för att INTE trycka på kinderna. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 257
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 502
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka