Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vill jag nog inte rekomendera dig att göra, rida på stigbett alltså
Ja om bytet sker i transporten.
Det står väl att hästen ska hanteras i träns på tävlingsplatsen? Vilket innebär att man inte får lasta ur i grimma och egentligen måste ta in hästen i släp eller box om man ska byta träns?
Jag har för mig om att jag läste (nytt för iår?) att man måste ha ett godkänt bett på tävlingsplatsen.
Alltså att man INTE får byta till hack på en dressyrtävling.
Observera att jag bara tror, jag ska kolla upp det och se om jag hittar det (eller om jag bara drömt)
Hitade det.
Dressyr tr.
Mom 222
På tävlingsområdet skall häst/ponny ledas i huvudlag med bett.
Det var i just den sekunden hästen inte hade bettet i munnen som ofta skapade lösa hästar på tävlings området när man bytte träns/grimma på "sin snälla" häst som skapade problem. Där av att tr reglerna kom.
Jag vet att det ofta tränsas om på fälttävlingar, men man kan få en tillsägese av överdommaren om att man inte följer Tr.
Då får man väl hålla sig hemma tills man lärt sig lasta hästen
Eller lära sig hoppa på tränsbett
Det står väl att hästen ska hanteras i träns på tävlingsplatsen? Vilket innebär att man inte får lasta ur i grimma och egentligen måste ta in hästen i släp eller box om man ska byta träns?
Måste man ha träns på hästen jämt? För isf är det inte många jag sett som följer det. Nästan alla lastar hästen i grimma när de ska åka hem iaf på de tävlingar jag vatt på.