Bett på tävling

skorpannorpan

Trådstartare
Har frågat om sealtex innan och då fick jag inte ha det på tävling, men vad betyder detta: Alla bett måste vara i originalskick och skall vara
gjorda av metall eller hård plast. Överdrag med gummi/latex är tillåtet. Vad är det för bett man får ha egentligen? Just nu vågar jag bara tänka metall för att inte sätta mig på pottkanten men vad betyder det egentlige att jag får använda? Sealtex går ju bort då tränset inte är i originalskick, så mkt hänger jag med på. Men annars?

Sv: Bett på tävling

Du får rida på gummibett eller tex happy mouth, bara det är en kärna av stål. Därför funkar inte novabett till tävling tex.

Fast novabett har ju en stålvajer i? Vad ska till för att det ska räknas som kärna av stål?

Får man tävla på happymouth som har stålvajer? Jag tycker de borde räknas som böjligt? Men räknas stålvajer som metallkärna så förstår ja. Jag vågade inte chansa så har bytt till ett gummiklätt metallbett som min häst går än bättre på än hapoymouth men ändå nyfiken :)

Fast jag kan böja mitt? Alltså inte som nova bettet så jag kan böja ihop det, men jag kan ju böja det som en banan typ. Räknas det inte som böjligt då?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 326
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 042
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka