bett (igen!)

toughcookie

Trådstartare
Mitt dressyr Tr har fått fötter och jag undrar därför om jag får tävla på något av dessa bett?

th_bett.jpg

th_tredelatbett.jpg

Sv: bett (igen!)

Jag tror att du får tävla lätt dressyr på båda betten. Läs i dressyr- TR ifall du är osäker.

jag har tävlat dressyr p det nedersta (är det ett bridongbett eller eggbett?) jag tävlade på bridongbett iaf.. så jag tror det är godkänt.

Det är ett eggbett, jag vet att man får ha bridong (i kandaret) med eggringar så man BORDE ju få rida på det bara som träns också!

toughcookie skrev:
Mitt dressyr Tr har fått fötter och jag undrar därför om jag får tävla på något av dessa bett?

th_bett.jpg

th_tredelatbett.jpg

Ja, du får tävla på de betten.

BTW, är det inga tävlingsryttare som äger TR längre? (Inget personligt mot dig utan allmänt på forumet)

Jodå jag äger alla utom JUST dressyr som jag VET att jag ägde för ca en månad sedan men nu är det på rymmen *morr*. Jag tycker det är jätteviktigt att ha Tr hemma så man vet exakt vad som gäller.
Är normalt en riktig "regelnörd" men nu har jag inte varit aktiv på tävlingsbanan på så länge........
(och jag tog det absolut inte personligt, ville bara påpeka att jag håller med dig!)

Mina TR får också fötter ibland. ;)

Men jag tycker det är så otroligt vanligt att människor frågar saker som står i TR. Ibland undrar man om folk överhuvudtaget har Grönt Kort. ;)

Ja du får tävla dressyr på ledat tränsbett med fasta ringar.

Kul att du ska ut och dressyra! Klasser??? Har du några bilder på fullblodis från sistonde? Nyfiken!!!!!

Hehe, vi får se hur det blir med dressyren men vi ska iallafall rida en klubbtävling 19/3 Lb:1 . Han är absolut inte klar att visa upp på en tävling men det är ju bra att träna på staket osv. Om vi dessutom ska försöka komma ut på lite fälttävlan så är det ju bra om man kan ha en hygglig dressyr poäng!
Jag har tyvärr inga nya bilder men ska försöka övertala hästskötaren att ta några när vi är på hoppkurs i helgen.

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 868
Senast: sweep
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
585
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 473
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024