P

piggis_83

Ska börja ge betfor till min häst igen.
Hur mkt är det lagom att ge per dag? Om hon får havre oxå? Tänkte ge 2 ggr om dan. Alltså ungefär, jag fattar ju att det är svårt att säga....
Blir det dåligt om man blöter det dagen innan man ger det?

Sv: Betfor!

Har du analys på fodret eller kör du på "känn"? Det beror ju lite på vad du ger hästen för övrigt, alltså hur mycket, och hur mycket rider du, hur mkt energi vill du tillföra?

Jag tillhör en sån där heeemsk hästägare som inte analyserar mitt hö :smirk: Min nordistravare rids( just nu är han konvalecent)varierat i skogen eller på banan ca en timme om dagen, medelhårt arbete och han får 1 kg havre samt 5 dl torr betfor om dagen. Det finns riktlinjer för det där precis som med allt annat men minns dom tyvärr inte i huvudet. Betfor ska väl inte ligga i blöt mer än ett dygn så länge har jag det aldrig i blöt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar