Russis

Trådstartare
Varför ger man det? Är det bra eller dåligt för magen (har hört olika)?
 
Senast ändrad:
Sv: Betfor?

vill absolut inte verka otrevlig... men har du sökt på betfor??? och kollat svaren??
 
Sv: Betfor?

Betfor håller magen igång, bra vid förstoppning, kolik bl.a.

Sen innehåller det ganska mycket energi, lite protein och så smakar det gott tycker många hästar.
 
Sv: Betfor?

har även läst att det är bra vid foderbyten.
 
Sv: Betfor?

har¨hört att de kan ge gallor ,, håller på att utverdera det på min häst för tillfället
 
Sv: Betfor?

Snabba foderbyten kan ge gallor. Likaså överansträngning och för för mycket stillastående på stall.

Har även hört att proteinöverskott kan ge gallor men det borde man ju inte få från betfor i alla fall.
 
Sv: Betfor?

Som någon tidigare sa, Betfor innehåller mkt fibrer vilket gör att magen får hålla igång, mina hästar får 1 kg Betfor om dagen och de har minsann inga gallor så det tror jag inte på att fodret i sig skulle orsaka gallor, för snabba foderbyten tror jag är orsaken i så fall. Mina älskar betfor! Dessutom innehåller det mkt vätska vilket är bra för hästar som dricker dåligt, och många tycker att det är smakligt, jag har kalasvärden på mitt hösilage vilket gör att jag kan ge mkt betfor utan negativa följder, men jag har det även för att öka på Ca något eftersom mitt silage inte har massor av det
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 601
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 404
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: screen
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 787
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp