Betfor och fång

Centaur

Trådstartare
Visst är det okej att ge en häst som haft fång betfor?

Vänja in gradvis of course... Hur mkt kan man ge?

Min gammling blir så fort trött på sitt foder, han vill ha nya smaker hela tiden så tänkte testa med lite betfor..

Sv: Betfor och fång

Min fånghäst har ätit betfor hela tiden. Det innehåller fibrer som är bra i alla fall om de ej samtidigt är insulinresistenta. Om de är det ska man nog vara försiktig med socker.

Sv: Betfor och fång

Och min veterinär rekommenderade en lite mängd betfor varje dag till min fånghäst. Jag ger 3 dl (torrt mått) blötlagd betfor varje kväll.

Immer

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 008
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: mily
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ordinarie boendestödet på tisdagar är långtidssjuk. Så jag har haft en vikarie i flera veckor. Tyvärr fungerar han inte alls som...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 909
Senast: Wille
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 508
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka