J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag tänkte fråga en sak som min häst gör när jag kommer till hagen för att hämta henne.
Det är så att hon går med ett annat sto, om de står vi säger 75 meter från varandra det spelar ingen roll var i hagen. När jag ropar på henne och går mot hagen springer hon till det andra stoet, sedan när jag närmar mig så kommer hon fram, som hon brukar göra!
Haha, hon är så snuttig :D

Nämen, jag tänkte mest för intressets skull fråga om någon vet varför hon gör detta.
Det verkar precis som hon springer till det stoet, som antagligen är högre i rang, och frågar eller säger att hon blir hämtad nu...?! :)

Tacksam för svar!

/Niggi

---------------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Sv: Beteende

Juvelflickan skrev:
Hejsan!

Jag tänkte fråga en sak som min häst gör när jag kommer till hagen för att hämta henne.
Det är så att hon går med ett annat sto, om de står vi säger 75 meter från varandra det spelar ingen roll var i hagen. När jag ropar på henne och går mot hagen springer hon till det andra stoet, sedan när jag närmar mig så kommer hon fram, som hon brukar göra!
Haha, hon är så snuttig :D

Nämen, jag tänkte mest för intressets skull fråga om någon vet varför hon gör detta.
Det verkar precis som hon springer till det stoet, som antagligen är högre i rang, och frågar eller säger att hon blir hämtad nu...?! :)

Tacksam för svar!

/Niggi

---------------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Haha, gulligt... Låter som om hon springer fram och morsar och säger att "vi syns senare, håll ställningarna..."
Nej, du, jag har ingen aning....

Sv: Beteende

Kanske är det så att hon inte kan bestämma sig för vem av er som är ledare? När du sen kommer så pass nära, att ni får kontakt, så får du gärna vara hennes ledare? Men hennes första reaktin är att springa till den andra hästen, då hon ser den som sin ledare just då. När sen du kommer in i hagen, är det du som är ledare, även över den andra hästen och då vill din häst gärna vara med deras nya gemensamma(du då)ledare.
Tja, det är bara en teori.....

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 191
Senast: Ananazen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II