Betalt för bete?

Sv: Betalt för bete?

625 kostar det hos oss.

Då ingår:

Vatten
El
Salt
Mineraler
Kalk
Tillsyn/visitering
Ridbana
I mån om plats tillgång till sadelkammare(det är hittills ingen som fått släpa med sig sina grejjer fram & tillbaka)

Stallet ingår inte i det priset. Med boxplats 825:-

KL

Hur har ni som tar betalt kommit fram till vilket pris det ska gälla?

Altså, hur har ni räknat ut det?
Eller har ni bara tagit ungefär som närmsta grannbete?
Eller tänkt att ni ska ta mer/mindre som närmsta grannbete?

Ja, hur har ni tänkt för att få ut kostnaden?

Inga tankar alls? :o

När man tar bet för medryttare brukar man ju slå ut kostnaden för vad hästen kostar per dag..

Så hur har ni kommit fram till vilken kostnad det gäller för ert bete?

runt 400-500kr/månad har jag fått betala.

På nått ställe var det 100kr/månad för typ 10ha stort kuperat bete :love:

Okej, jag är från liten ort men jag resonerar som så..
Jag tycker man kan ta rimlig summa för hagen och tillgången till den, som sagt det trampas ju och bajsas trots allt :p
Men däremot det där med fodring eller iaf vattning.. jag skulle ha som krav att ägarna själva ska dyka upp och se över allmäntillstånd för man vill ju inte ha hästar dumpade :)
Men om jag bor på gården kan jag ställa upp att fixa vatten åt dem för det är för mig viktigt, det hade jag nog inte tagit betalt för eftersom vatten är nödvändigt men däremot om jag ska börja göra mycket fler saker så hade jag tagit ut en liten summa för det.
Jag sköter min häst på somrarna själv, ser efter vatten osv så för mig är det väl naturligt men det beror kanske på hur man bor, sträckor och avstånd osv..
men lite så tänker jag :)

Ang vatten -påfyllnad, fodringar och kolla till sin häst håller jag med om att det är ägaren som egentligen borde stå för det själv..

Men till saken är att betet ligger på en ö, så jag vet att det inte är alla som kommer att ha möjlighet att kolla sin häst varje dag, om man inte är på ön själv en längre tid.
Många av hästarna vilar dessutom..

Så tanken var att vi skulle göra det, med eller utan betalning..som ännu inte är bestämt om än.

Jag tror inte att det är någon som vill rida sin häst och hålla igång den aktivt under sommaren som kommer att vilja ha sin häst på bete hos oss heller med tanke på läget.
Färjan går ju bara några gånger per dag.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 489
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka