Betalning på kliniken?

krambanan

Trådstartare
Ska in med min ponny imorgon till Ultuna och röntga och ta lite prover. Men hur gör man med betalningen? Betalar man allt direkt? Direktreglering? Kan man få det på faktura? Skulle ringt imorse och frågat men hann aldrig innan telefontiden var slut.

Hur mycket kan en fångröntgen gå på? Med skoning på kliniken efteråt?

/Maria
 
Sv: Betalning på kliniken?

Nu är ju inte mitt svar uttömmande för alla hästkliniker...

Har varit akut till ATG kliniken i Kalmar en gång. Där betalas allt alltid via faktura fick jag veta när jag kom dit.

Så jag fick lämna namn, personnr, adress och tfn...

Sen behandlades hästen och jag lastade och åkte hem. Någon vecka senare damp fakturan ner i brevlådan...
 
Sv: Betalning på kliniken?

Säg till om direktreglering när du kommer dit och hör om du kan få resten på faktura eller om det ska betalas på plats. Jag har fått betala på plats både på Ultuna och Strömsholm, efter det direktreglerade har dragits.
 
Sv: Betalning på kliniken?

Jag fångröntgade min pålla förra året o det kostade runt 2000kr. Jag fick faktura för de tog inte kontanter som jag hade med mig (kort hade gått bra). Detta var på atg i Skara. Du kan begära direktreglering men det måste du nog säga till om på när du kommer.
 
Sv: Betalning på kliniken?

dom tar facktura där!!!:idea:
Hur gick det för din häst o va fick du betala??
*nyf*
 
Sv: Betalning på kliniken?

Jag har varit där med min polla, och fick faktura. Det tog flera veckor innan den dök upp, trodde ett tag att de missat att skicka den. :angel:
Stackars hästen. Inte fång igen... :(
Hur är det annars?
 
Sv: Betalning på kliniken?

Ok 2000 var ju inte så farligt. Fast då var det bara rontgen? Ingen skoning? Jag ska ju ta ett blodprov också men det borde ju inte gå på mer än ett par hundra.

/Maria
 
Sv: Betalning på kliniken?

Okej vad bra att dom tar faktura. Då kan hyran betalas imorgon också då. :angel:

Återkommer imorgon hur det gick. Blir en heldag på kliniken. Bor precis mittemot så med lite tur hinner jag kila hem på lunchen och äta något iallafall. ;)

/Maria
 
Sv: Betalning på kliniken?

Jo man kan ju alltid hoppas att dom glömmer bort det. :angel:

Som tur var så verkar det vara ett lindrigt anfall denna gången. Hon har varit väldigt pigg trots ont i fossingarna. Vi har antagligen inte hennes Cushing under total kontroll därav fången. Annars får jag se över hennes foder igen och rensa upp ännu mer.

Annars är det rätt bra. Ska ta studieuppehåll nu 1-2 år. Känns skönt att äntligen ha bestämt mig men tråkigt att börja i en ny klass igen sen. Men jag kommer iallafall känna hälften av sveriges veterinärer när jag äntligen blir färdig sen. :angel: Lycka till i 4:an. :D

/Maria
 
Sv: Betalning på kliniken?

Skulle också vilja ta ett uppehåll, funderar allvarligt på det... Men man har ju ingen platsgaranti, så jag vågar kanske inte... :(
Tack, all lycka behövs! :)
 
Sv: Betalning på kliniken?

Det är ju över ett år sedan jag var där iof. Min häst fick fång o vi var där o röntgade några gånger, kommer inte ihåg vad jag betalade men har kopior på kvittona kvar så det kan jag kolla upp vid senare tillfälle. Skickade in kvittona till försäkringsbolaget senare (hade inte direktreglering)
 
Sv: Betalning på kliniken?

Jag har varit på ultuna till och från ca 6 ggr under våren och har aldrig betalat ett öre på plats. Har fyllt i en direktregleringslapp och sedan fått hem en faktura på posten..
 
Sv: Betalning på kliniken?

Hej Maria :)

Hoppas det gick bra med pållan och att det löste sig med transport osv. Av alla de gånger jag har varit på Ultuna senaste åren (har ju blivit ett antal :crazy: ) så har det aldrig varit tal om kontant betalning. Endast när man besiktigar, då måste man av någon anledning batala kontant, dessutom med jämna pengar...

Krama Sandra ifrån mig.

Ullis
 
Sv: Betalning på kliniken?

Jag fick låna en stallkompis transport. Den är eg 70 kg för tung för min bil men hittade ingen annan. Ringde till varenda bensinmack i Uppsala. De enda som hade en var Statoil och den vägde lika mkt som stallkompisens. Så jag betalade henne 150:- istället för att ge Statoil 500:-. Såg inte till någon polis på vägen dit eller hem som tur var. :angel:

På kliniken gick det bra. Vi kom dit vid 9 och var hemma vid 15.30. Så det blev en heldag. :D Resultatet på Cushing-testerna har jag inte fått än. Röntgen visade vad jag redan misstänkte dvs rotationer båda fram (måttlig till kraftig) samt ev lite sänkningar fram. Så hon fick tjusiga skor av hovis med strålstöd och dyr plast i hoven. :bow: Så nu blir det butta några dagar till och boxvila.

När jag ville betala sa dom att det kommer en faktura och jag fyllde i blankett om direktreglering på morgonen. Så det blir spännande att se vad det gick på. :eek:

/Maria
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 872
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp