Betalar försäkringen skimmelcancer?

Harbor

Trådstartare
Vår häst har melanomknölar och är en skimmel. Funderar på att om det blir värre och man måste ta bort nåt eller anlita veterinär för detta, så brukar försäkringarna täcka det?

Vår häst har melanomknölar och är en skimmel. Funderar på att om det blir värre och man måste ta bort nåt eller anlita veterinär för detta, så brukar försäkringarna täcka det?
Bäst svar får du från ditt försäkringsbolag för det bero på olika saker som omfattning och hur länge hästen haft försäkring.

Mitt försäkringsbolag betalade när jag var tvungen att operera bort en knöl på ögonlocken på min förra häst. Han var oförsäkrad när jag köpte honom och han opererades mindre än ett år efter köpet.

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 711
Senast: kma
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 128
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark