betala med kort över telefon

fryckan

Trådstartare
Jag har gjort intresseanmälan på ett par Nhl-biljetter och för att beställa dem ska jag ringa företaget och sen står det i mailet att det är direktbetalning med visa eller MasterCard. Jag har aldrig varit med om att betala över telefon och jag är av misstänksam natur :p så min fråga är, hur säkert är det med kortbetalning över telefon?

Sv: betala med kort över telefon

Kan du inte skapa ett "e-kort" och använda det? Jag har swedbank och där står det en hel del om hur just det fungera.

Har i USA ar det sakert ... sa lange det ar storre och etablerade foretag i alla fall. MEN ... har star banken for kalaset om det gar fel, sa det ar inte sa farligt att anvanda kort aven om det gar fel.

Kan du inte skapa ett "e-kort" och använda det? Jag har swedbank och där står det en hel del om hur just det fungera.

Det måste jag kolla upp! Har också swedbank,

Har i USA ar det sakert ... sa lange det ar storre och etablerade foretag i alla fall. MEN ... har star banken for kalaset om det gar fel, sa det ar inte sa farligt att anvanda kort aven om det gar fel.

Det låter riktigt bra!

Jag skulle inte göra det. Det finns hemsidor med säker överföring av pengar. Sen finns det de som inte har det.

Jag har gjort intresseanmälan på ett par Nhl-biljetter och för att beställa dem ska jag ringa företaget och sen står det i mailet att det är direktbetalning med visa eller MasterCard. Jag har aldrig varit med om att betala över telefon och jag är av misstänksam natur :p så min fråga är, hur säkert är det med kortbetalning över telefon?

Jag skulle aldrig någonsin lämna ut mina bankkortsuppgifter till någon/något företag över telefon. Må så vara att amerikanska banker står för förluster men med stor säkerhet så gör INTE en svensk bank det om det framkommer att man lämnat över sina kortuppgifter....

Jag skulle inte lämna ut mina uppgifter på mitt bankkort via nätet eller telefonen. Däremot så skaffade jag ett nytt bankkonto med ett visa kort just för att man många gånger måste lämna ut ett bankkort nr som jag använder när jag beställer på nätet, så då ser jag till att föra över pengar så det bara ska täcka det belopp jag ska handla för

KL

Man har ju ingen aning om vem man lämnar uppgifterna till på telefon. Inte ens om det finns nåt att köpa.

+ ni andra som svarat: nej det är just det som gör mig orolig. För då är det ju inget som stoppar dem från att använda mitt kort sen :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 408
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 187
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar