Betala jourhavande vet...

Skulle tro att de flesta vill ha betalt kontant, OM det inte är en veterinär du känner...
Du får väl fråga när du ringer...
Å andra sidan är de ju också människor, som förhoppningsvis begriper att du inte alltid har stora pengar hemma för akuta veterinärkostnader.

Hej!
Jag har ALDRIG betalat kontant till någon veterinär som varit ute hos oss, vare sig det har varit "vanligt" eller Jour. Har alltid fått en faktura skickad till mig.
Men det kanske finns de som vill ha kontant :confused:

Om man inte kan skicka räkningen till försäkringsbolaget har jag alltid betalat kontant utan kvitto.

Men min veterinär fakturerar inte alls :angel:

Annars så tycker jag de här är flexibla.

När jag har haft distriktsveterinärerna ute akut, så har jag efter nån vecka fått "förrättningsunderlag" där det står specificerat med medicin, kostnader osv. Sen efter ytterligare nån vecka har jag fått fakturan som betalas in till jordbruksverket.

/ Maris

Distriktsveterinärer tar ogärna kontant betalning. Man gör det ifall dj.äg. i fråga står på "svarta listan".
/T

Tack för alla svar! Kommer jag i det läget att jag behöver ta ut dom så får jag fråga om deras rutiner :)
Ibland kan det ju ibland kännas bra om man kan skjuta upp betalningen lite....dvs få faktura :o

Nej, Herr XX verkar inte vilja ha betalt överhuvudtaget :banana:.
Men det är klart - med de priserna har han väl rätt god ekonomi :angel:

Jourhavande vet. här skickar ALLTID faktura. Medans vet. som du beställt tid med vill ha kontant betalning. Ett system som fungerar bra tycker jag. :)

Ja inte har min faktura från juli dykt upp ännu. Och då har jag tom nämnt den då jag ringde vet :bow: någon månad senare ang hästen...

Som relativt nybliven hästägare har jag bara haft veterinären ute en gång och det var vid besiktningen. Jag tog för givet att de skulle skicka faktura, så jag hade inga kontanter med mig. Han vill absolut ha kontant betalning och ville att jag skulle åka och ta ut pengar.

Han sa att de skulle förlora alltför mycket pengar om de inte tog kontant betalning och att de bara skickade faktura vid akuta fall då man inte kan begära att ägaren ska ha så mycket pengar på fickan.

Oj! Fast du har nämt det? Hmmm.. Han kanske tycker synd om alla oss otursdrabbade hästägare med skyhöga räkningar och ger oss lite dispens :D. Hoppas han inte kommer på att det är jul snart bara och att han behöver pengar, för nu har jag inga :eek:

Jo, hm, hoppas inte han kommer på att hans julklappspengar inte räcker till bara...Nu har jag dessutom precis betalt 3 klinikbesök, billigt och bra :angel:

Det var det du också syftade på såg jag nu, jag önskar bara jag kunde driva in julklappsekonomin någonstans ifrån..

Ingen fara, han letar hus. Så fattig borde han ju inte vara :cool:

Har inte heller pengar *just nu* och vet inte hur mkt försäkringsbolaget tar, om de tar ngt alls :crazy:

Jag påminner inte :angel:

Där jag bor får man INTE betala distriktsveterinären kontant!
De VILL skicka faktura! Vilket de upplyser om direkt...

Den privatpraktiserande däremot vill ha kontant betalt, om man inte är "betrodd" att få betala på räkning.

Aja, han letar hus, då är det INTE synd om honom, han överlever. Har inte heller några julklappspengar, man kan väl göra egna julklappar till släkten, som man gjorde när man var liten :love: :angel:. Har sen i september haft vet. räkningar för 10400:- som bolaget INTE har ersatt, kul liksom :crazy:. Och som sagt, 2 st väntar jag på från XX, en från maj och en från juli som inte heller ersätts :crazy:.Så han får GÄRNA vänta med att fakturera ett halvår till! Tur är att blir tottan sjuk NU så är jag inne på nytt försäkringsår med nya härliga pengar ;).
Fast hon SKA inte bli dållig igen, det har liksom varit nog nu...

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 064
Senast: nullo-modo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 418
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur