Betala för uppsägningstid när de inte kan leverera..

Blomskan

Trådstartare
Hmm..
Fick just besked på att mitt bredband och telefonibolag inte kan leverera till min nya adress.
Jag flyttar om 3 veckor.
3 veckor är också den tid de vill ha på sig för en flyttanmälan.

Till min stora förvåning blir jag tvungen att betala för tre månaders uppsägning!
Alltså, kan detta verkligen vara rätt?
Det är väl knappast inte mitt problem att de inte kan leverera till just min adress.
Eller tänker jag helt fel?

Sv: Betala för uppsägningstid när de inte kan leverera..

Det är ju inte operatörens fel att du flyttar. Avtalsmässigt är det säkert i sin ordning, operatören har åtagit sig att leverera till en viss adress, att du flyttar förändrar ingenting.

De har förbundit sig att leverera till den adressen du bor på nu. Och har inte förbundit sig att leverera någon annan stans. Jag var i exakt samma situation för ett par år sedan, hade ADSL och det nya huset jag flyttade in till hade inte ens telefonjack (nybyggt hus). Men trots en hel del brev lyckades jag inte få dem att korta ner uppsägningstiden. Det är nog det enda fall av klagomål jag inte fått igenom :meh:

Tack, där fick jag en annan infallsvinkel.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 834
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 291
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar