Betäckningstofflor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lothlorien
  • Startdatum Startdatum
L

lothlorien

Hej
Jag har tänkt låta min hingst gå med en kompis sto för naturlig betäckning. Känner att det vore bra om man kunde skydda honom mot sparkar. Vet någon var man kan få tag i tofflor att sätta på stoets hovar?

Helena V:confused:

Sv: Betäckningstofflor?

Menar du fribetäckning?

Naturlig betäckning är benämningen på när man håller hingst och sto medan hingsten betäcker.

Jag har inte hört talas om några tofflor för detta ändamål, därmed inte sagt att det inte finns.

Menar du fribetäckning?

Naturlig betäckning är benämningen på när man håller hingst och sto medan hingsten betäcker.

Jag har inte hört talas om några tofflor för detta ändamål, därmed inte sagt att det inte finns.

Menar fribetäckning förstås :o

Räcker det inte med att låta bakhovarna vara oskodda?
Det är alltid en risk när man fribetäcker och den kommer du aldrig att komma ifrån.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
733
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 652
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3