Betäckningsrapport och quarter

Kickis

Trådstartare
Betäckte mitt eget sto med min egen hingst innan han kastrerades. Sitter här nu och funderar på det här med betäckningsrapporter. Det hör väl igentligen halvblodsidan till, men de vill att vi ska göra det för att kunna hålla koll på antalet betäckningar. För i övrigt har jag väl ingen "nytta" av att skicka in en betäckingsrapport? Eller blir de svårt att skaffa pass till fölet om betäckningen inte var registrerad? Har hört att de är vissa quarterägare som struntar i betäckningsrapporten, vad händer då?

Sv: Betäckningsrapport och quarter

För att slippa onödiga avgifter och krångel, så behöver dy beställa språngrulla och skicka in till SH senast 30 september. Se www.svehast.se för fullständig info för vad som krävs för att få använda sin hingst i avel (gäller både egna och andras ston).

Har du gjort slag i saken nu?
Ser fram emot att få se den lille bebisen sedan nästa vår/sommar när den behagar att titta ut.

Hur går det med hingsten/valacken annars? När ses vi igen ;)?

Har fixat betsäckingsrapport och språngrulle. Men jag tyckte inte infon på svehast hemsida gav så mycket. (Tacka vet jag AQHA, mycke lättare att anmäla en betäckning där.)

Jupp, hon är betäckt och han är kastrerad.:) Ska börja ta itu med hans "hoppa-över-bommen" problem nu. Men jag är gravid just nu så de har hamnat lite i skymundan. Men jag hoppas komma tebax till tävlingsbanan i mitten på nästa sommar. Men de beror ju på hur mycke ork och tid man har med två barn...:crazy:

Hur går de me dina hästar????

Åh..vad härligt. Det kommer nog gå bra med hans "bom" problem, träning, träning;).
Ja..jag minns nog att du sagt att du är gravid, har du ett innan också eller är det så att det är 2 stycken som tänkt komma samtidigt?

Det går bra med mina hästar. Lillen kom hem i förrgår efter bete, har lite jobb med honom nu i höst.
Gammeltanten sköter sig exemplariskt. Tyvärr blir det nog inte så många tävlingar i höst, inga klasser till vår fördel. Men en blir det i alla fall vad jag vet om nu.
Som tur är har jag en god vän som låter mig tävla hennes qh sto så ut kommer jag i alla fall.

Har fixat betsäckingsrapport och språngrulle. Men jag tyckte inte infon på svehast hemsida gav så mycket. (Tacka vet jag AQHA, mycke lättare att anmäla en betäckning där.)

Fattar egentligen inte varför det ska vara så mkt krångligare med allt här i Sverige.... :mad:
AQHA och APHA registrerar massvis med hästar varje år från hela världen, och samma med betäckningsrapporter osv. Allt går att fixa snabbt o lätt via internet.
Tänk vad bra om vi kunde göra detsamma hos SH! Och även vad gäller passen....

*bara en reflektion*

Kan inte annat än hålla med dig där..
Kan förstå att de vill veta hur många hästar som föds i sverige.. men med 375 papper och massa avgifter lär de ju endå inte få alla att anmäla sina betäckningar.

Har en unge sen tidigare och som tur är, är de bara en i magen nu me...;)
Så man kommer få se dig på qh tävlingar nu då??? :)

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar