Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är en topp 5 du gjort kom Callahan VDL före Balouraph. Callahan hade 125 stonGör en liten sammanställning
Careful 168
HipHop 166
Cartier 163
Bocelli 132
Balougraph 123
..
Ändå är det fler som skärpt till sig från tidigare år - det känns bra tycker jag.Sen är det tråkigt att några hingstar som har samma hingtshållare inte rapporterat
Sen är det tråkigt att några hingstar som har samma hingtshållare inte rapporterat
Ändå är det fler som skärpt till sig från tidigare år - det känns bra tycker jag.
Jag tror rent generellt att om man vill komma åt det här med att folk inte rapporterar in- så får man se till så att den som inte rapporterar in antalet betäckta ston, heller ej får lösa någon licens till sina hingstar året därpå
Vilka krav har dem skärpt menar du?Tyvärr har de ju skärpt kraven
Folk betäcker med dem hingstarna iallafall.men den de drabbar är tyvärr stoägaren dock blir det ju indirekt hingsten då jag inte tror att någon verkligen litar på och vågar betäcka med hingsten året efter om de riskerar att drabbas.
Det skall bli mkt intressant att se hur de skall tackla dessa, de har ju nu nämligen skärpt upp sina krav om språngrulle redovisning och det som gäller är att om inte språngrullan är redovisad innan 30/9 så går det INTE att registrera avkommerna i ASVH. Reagerade på detta just ifrågan att det varje år är någon som slarvar. Det är ju liksom lite svårt som stoägare att veta vid seminering att hingstägaren inte tänker sköta sina åtagande. Inte kul att ha betalt dyra språngavgifter och sedan inte få regga i ASVH pga hingstägarens slarv.
Vilka krav har dem skärpt menar du?
Folk betäcker med dem hingstarna iallafall.
Vart har det stått? Det har jag missat totalt! Hur sjutton ska vi stoägare kunna se till så att hingstägaren/hållaren rapporterar in? Nä fy-sjutton! Det är väl inte stoägaren som ska bestraffas såna här gånger...De har skärpt just kraven om att språngrullan verkligen skall rapporteras innan 30/9 är detta inte gjort (vilket det inte är för några av hingstarna) så är det from i år så att denna hingst avkommer som föds efter dessa betäckningar som inte är inrapporterade i tid, INTE går att registrera i ASVH utan är hänvisade till SH.
Nästan 400 ston till hingstar med Contender-blod! Det tog bara 15 år för Sverige att förstå att det var något att ha!
Skulle vara intressant att se hur många skåningar som betäcker med dem danska hingstarna!Något som förvånar mig varje år är att de danska hingstarna får så mycket ston. Frakten är lika dyr och transportmässigt skiljer det ytterst få timmar jämfört med de tyska. Ändå är det stor skillnad i antal ston!
Eftr Gylles kommentar av bestraffningen av stoägaren när hingstägaren inte sköter sig så blir jag snart inte förvånad över något...(ursäkta mig men jag har lite svårt att smälta det där...)Sen finns det vissa saker som gör att man bara gapar.