Betäcknings frågor!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HORSEBABE
  • Startdatum Startdatum
H

HORSEBABE

Tja! Funderar på att kanske betäcka mitt 3-åriga yrväder efter 3-års testet och har hängt upp mej lite på hingsten Casir Ask...
Jag undrar bara om man måste åka upp till ekenäs (tror jag det hette)där hingsten finns eller om dom kan skicka sperma och veterinären inseminerar stoet eller en närmre station gör jobbet???
Har ju en ganska bra bit upp till stationen som har honom, kan inte hitta någon annan som har honom...
Är lite nybörjare inom det här med betäckning och grejer, första gången :smirk:
Vet att veterinären här har ultraljud m,m

:banana: :rofl: :bow: :bump:

de flesta hingstar som står på semin är tillgängliga hos alla godkända mottagarstationer för semin, sperman skickas alltså.
Vilka stationer som är godkända kan du hitta på ASVHs hemsida under länk "betäckning" eller nåt sånt...

Hur det är med just den hingsten har jag dock ingen aning om.

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 281
Senast: ginnies
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur