Det är inte meningen att jag ska ha föl tror jag. Igår kom stoet in i brunst. Jag ringde Tyskland för att beställa semin och tjejen jag pratade med sa att dom skulle ordna det. Hörde dock aldrig något mer från dom (fraktsedelsnummer osv) och igår kväll var jag tvungen och ringa igen då dom inte svarat på mejl. Då säger damen som jag oftast varit i kontakt med att dom inte tänker skicka mer till mig. Anledningen enligt henne var först att dom tjänade så lite på mig ändå så dom hade ingen lust. Sen säger hon att det är för att jag inte betalt dom någonting, men jag har inte fått någon faktura. Då hävdar hon att den låg i seminlådan men dom på seminstationen har inte hittat någon faktura..: alltså jag orkar inte sånt här. Hon slängde på luren i örat på mig igår
nu skulle dom bara våga att skicka mig en faktura!! Och detta är Tysklands största haflingeruppfödare och hingsthållare....
Haflinger är ju ingen stor ras och det finns ingen annan hingst jag kan använda på semin som är obesläktad med mitt sto. Så efter att ha brutit ihop igår så tog jag ett beslut att köra stoet till en hingst som faktiskt i år står jättenära seminstationen. Lite surt att betala seminstationen så pass mycket pengar och sen börja om men vad gör man!