Tänkte inte på att helgen blev det bra många dagar .Man kollar i regel inte varje dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte inte på att helgen blev det bra många dagar .Man kollar i regel inte varje dag.
Blev hon dräktig på den brunsten efter eller den första? Vet sa bara betäck om. Hon kunde ju ta baktprov så hon va ju öppen,Ett av mina gjorde så i fjol, har aldrig varit med om det tidigare. Kollad med bakt-prov innan som det inte var något konstigt med. Hon blev dräktig och fölade för en vecka sen utan konstigheter.
Blev hon dräktig på den brunsten efter eller den första? Vet sa bara betäck om. Hon kunde ju ta baktprov så hon va ju öppen,
Okej, när vi va o kolla så hade hon inga mogna follikar (lördagen) vänta att betäcka till imorgon sa vet. Tyckte hon verkade va på g ur brunst men stod för hingsten. Slut på brunst måndag. Kan de släppa ägg efter de visar brunst? blir förvirrad på detta stoet..Hon blev dräktig på brunsten efter. Det var bara tur att hingsthållaren var uppmärksam, annars hade vi missat att betäcka henne den vändan.
@Faxen de har ändrat i upplägget, men verkar tyvärr inte ha hjälpt av det lilla jag sett/hört. 4st ston på min station (inkl min) har blivit inseminerade med Luxus nu. Jag har fått bästa skicken och då var det 20% som levde. 10% för ett av stona's skick och de andra två har fått skick som legat där emellan. 3 av 4 ston kollade och inte dräktiga, 4e stoet inseminerades här om dagen.
Idag ska jag lämna Klocks och hennes föl Räven på semin. Hon ska betäckas med Etalon Lux och jag hoppas hon tar sig.
Samtidigt ska jag hämta hem Darina och utan fina Dabby. Kommer bli riktigt riktigt tungt.
Hon är iaf seminerad med Centaurus och jag hoppas hon har tagit sig trots allt det hemska som har hänt.
@Faxen de har ändrat i upplägget, men verkar tyvärr inte ha hjälpt av det lilla jag sett/hört. 4st ston på min station (inkl min) har blivit inseminerade med Luxus nu. Jag har fått bästa skicken och då var det 20% som levde. 10% för ett av stona's skick och de andra två har fått skick som legat där emellan. 3 av 4 ston kollade och inte dräktiga, 4e stoet inseminerades här om dagen.
Tack kära du!!Jag tror många kommer hålla extre mycket tummar för att din Darina ska bli dräktig. Jag gör det i allafall. Hoppas också att hon har tagit förlusten av sin fölunge så bra det nu går.
Idag ska jag lämna Klocks och hennes föl Räven på semin. Hon ska betäckas med Etalon Lux och jag hoppas hon tar sig.
Samtidigt ska jag hämta hem Darina och utan fina Dabby. Kommer bli riktigt riktigt tungt.
Hon är iaf seminerad med Centaurus och jag hoppas hon har tagit sig trots allt det hemska som har hänt.