Hoppar in i denna tråd med ett bums
- nu händer det helt plötsligt alldeles för mycket här hos mig!
Åkte in på stationen för att kolla brunsten på mitt sto i morse, hon fölade för exakt 4 veckor sedan och såg ut att börja brunsta i går. Döm om min och seminvettens förvåning då hon i dag stod med ett stort, gult ägg som var på väg att släppa!
Så då sket ju mitt hingstval sig direkt - jag skulle ha färsk sperma från VDL stud i NL, men den hinner inte fram hit före imorgon eftermiddag, vilket skulle vara för sent....
Så det blev att ringa runt lite hastigt i morse för att ta reda på vem som kunde leverera sperma IDAG, och nu har vi beställd från Favorit Ask som är på väg hit och ska komma ikväll....
Jag har även en möjlig reserv/krisplan om inte sperman kommer fram, då finnst det en liten dos fruset från Kannan kvar på stationen som jag kunde få använda.
Otroligt retligt att inte damen kunde lagt sin cyclus EN dag senare, så jag kunde fått den hingst jag allra helst velat ha (Herald III e. Heraldik xx), men det viktigaste nu är att hon blir dräktig... Så håll tummarna att ägget inte har släppt än - vi åker in för att inseminera kl 22 ikväll!