O
Olinda
Sv: Betäckning med ej godkänd hingst
Då hade jag gett stoet en abortspruta.
Då hade jag gett stoet en abortspruta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
EmblaAsk skrev:Hingstägaren blir inte automatiskt uppfödare!!!
Uppfödare blir den som äger stoet den dag fölungen föds. Kan alltså vara antingen sto-(om hon köper tillbaka stoet innan fölning!) eller hingstägaren i frågan, eller tredje part, om stoet säljs vidare under dräktigheten. :smirk:
Häls Embla
ancan skrev:Om inte stoet går att transportera finns det två lagliga alternativ:
Skit i att betäcka henne.
Vänta till hingsten är visad och eventuell godkänd!!!
gylle skrev:Ehhh, det svaret var nog inte till mig, det är inte jag som har startat tråden, bara svarade henne om vad som gällde. /Gylle - med ston som själv springer in och ställer sig i transporten.
Trissa skrev:Men hade vi inte en tråd om det för ett tag sen, att en godkänd seminör får komma hem till folk?
Trissa skrev:Eller för sent! Jo, CK skrev i sitt inlägg att man måste åka till en seminstation för att få hästen seminerad, men jag tror att en seminör kan komma hem till en. Har för mig att vi hade en tråd om det för ett tag sedan, och att det till och med var någon här på Buke som hade seminerat sina ston hemma. (Utan att vara station, då....)