Möjligtvis ska min fuxmärr betäckas till våren.
Fast det är inget halvblod, utan en kallblodstravare. Hon har sprungit in bra på travet, 150 000, men trots det (hädelse...) så funderar jag på att inte lägga kallblod på henne.. Travfolk blir upprörda när de hör mina funderingar, men jag lovar att hon ska betäckas med kallblodstravare sen! Och hon har ju redan två stoavkommor e Sjefen som går en travkarriär till mötes.
Nå, funderingarna går ikring att betäcka med PRE. Riktigt vilken vet jag inte, men Aureolo är mest intressant då han verkar kunna komplettera den här tjejen på ett bra sätt. Hon är lite kort i steget och rak i aktionen - lite svårt med elasticiteten (sen vad som beror på travträningen och vad som är medfött är ju svårt att säga), och där har ju Aureolo så det räcker och blir över, och verkar nedärva sina gummibollrörelser. Stoet har å sin sida mycket power i rörelserna. Därtill har stoet lite lång rygg, medan Aureolo har lagom. Förutom detta så anser jag nog att deras goda sidor går hand i hand, de är mycket arbetsvilliga båda två, heta när det gäller men också coola när det krävs. Stoet präglar sina avkommor att bli mycket coola och sociala, vad jag sett av Aureolos avkommor så nedärver han sin charm med. Trollfuxa är lite liten, bara ca 145 cm, och jag vill gärna ha något lite större - Aureolo är 160.
Fölet ska behållas.