• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Litur_sötnos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 066
L

Litur_sötnos

Hej!
idag gick jag en hoppkurs, jag förfrös mig nästan!
Aja... i alla fall.. jag hade hoppats få min favvorit häst och sprungit runt som en galning för att få tips hur jag skulle klara han!
Sen får jag reda på att jag ska rida en häst som bockar i 3 dagar :cry:
Först gick det jätte bra, men sen så kom jag i full galopp och drev på och allt. hon bockade inte, men ajg kom ur balans!
Och föll väldigt illa!
aja, hade bara lust att skriva det,
om ni har nått tips mot en häst som är så som gärna vill titta ner med huvudet så kan ni ju skriva...
Men jag har försökt hålla upp huvudet, och ibland funkar det, men finns det några andra tips?
tacksam för svar!

Jag måste bara fråga en sak; vad säger din instruktör om alla dessa problem? Borde inte han/hon vara den bäst lämpade för att hjälpa dig? :confused:

På hoppkursen har du väl en ridlärare/intruktör, vad säger denna??, och varför frågar du inte den istället hur du ska göra.. jag garanterar att det ger dig så mycket mer än att försöka lära dig rida genom internet.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 967
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 250
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18