1. Jag har aldrig ens i närheten skrivit att jag tror att den enda anledning till att folk handlar på Wish är att de vill avskaffa kontroller och tester. Insinuerat det har jag inte gjort heller. Att jag har skrivit att jag tycker ett visst argument är jättedåligt innebär inte att jag tror att alla människor agerar efter det argumentet.
2. Till de som har skrivit att eftersom allt ändå tillverkas i Kina och stora kända företag också missar på kontrollerna så kan man lika gärna köpa billigare utan mellanhänder, så har jag ställt frågan ifall de inte anser att kontrollerna fyller någon funktion och lika gärna kan avskaffas.
3. Jag började med att fråga dig vad du anser om kontrollernas vara eller icke vara eftersom du skrivit som du gjort om kontroller och ursprung i tråden. Sedan skrev jag att jag inte förstår hur folk (= de som tycker att kontroller inte behöver finnas) kan resonera som de gör.
4. Sen har du tolkat in dels att du ingår i "folk" (hur ska jag veta det du har ju fortfarande inte svarat på frågan?) och dels att alla människor som handlar på Wish ingår i "folk". Jag har varken påstått eller insinuerat det.
5. Jag är fortfarande väldigt nyfiken på svar på fråga 2 från dig eller någon som haft de argumenten i tråden. Hur kan brister i det kontrollsystem som finns vara ett argument för ett system utan kontroller. Jag har inte fört de argumenten, jag har ifrågasatt dem när de har kommit in i tråden. Helt utan avsikt att varken mucka gräl, insinuera saker eller medvetet utöva härskartekniker.