Beställa från Wish

Det var du som kom med argumentet att allt ändå är tillverkat i Kina och att det även upptäcks skandaler med stora välkända företag. Om din poäng med de argumenten var någon helt annan än som ursäkt för att handla på Wish så gick den inte fram.

Det är klart att jag begriper att folk handlar på Wish av andra anledningar än att de drivs av en önskan att ta bort regleringar. Problemet är i tjänsternas existens, att folk kommer köpa billiga prylar och inte bry sig om annat än priset är såklart lätt att räkna ut. Men att det inte skulle tåla att diskuteras är ju väldigt märkligt. Det är ju inte livsnödvändiga prylar för människors överlevnad vi pratar om direkt.
Kommentera då det jag skriver kommentera argumentet och insinuera inte att jag tycker att vi kan skippa alla kontroller för att systemet inte är perfekt. Jag diskuterar inte på nivån.

Och begriper du att folk handlar på Wish av andra anledningar varför ens insinuera de inte gör det, det får dig att i mina ögon framstå som du vill mucka gräl och ägna dig åt härskartekniker medvetet och inte en ärlig diskussion.

Kommentera då det jag skriver kommentera argumentet och insinuera inte att jag tycker att vi kan skippa alla kontroller för att systemet inte är perfekt. Jag diskuterar inte på nivån.

Och begriper du att folk handlar på Wish av andra anledningar varför ens insinuera de inte gör det, det får dig att i mina ögon framstå som du vill mucka gräl och ägna dig åt härskartekniker medvetet och inte en ärlig diskussion.

1. Jag har aldrig ens i närheten skrivit att jag tror att den enda anledning till att folk handlar på Wish är att de vill avskaffa kontroller och tester. Insinuerat det har jag inte gjort heller. Att jag har skrivit att jag tycker ett visst argument är jättedåligt innebär inte att jag tror att alla människor agerar efter det argumentet.

2. Till de som har skrivit att eftersom allt ändå tillverkas i Kina och stora kända företag också missar på kontrollerna så kan man lika gärna köpa billigare utan mellanhänder, så har jag ställt frågan ifall de inte anser att kontrollerna fyller någon funktion och lika gärna kan avskaffas.

3. Jag började med att fråga dig vad du anser om kontrollernas vara eller icke vara eftersom du skrivit som du gjort om kontroller och ursprung i tråden. Sedan skrev jag att jag inte förstår hur folk (= de som tycker att kontroller inte behöver finnas) kan resonera som de gör.

4. Sen har du tolkat in dels att du ingår i "folk" (hur ska jag veta det du har ju fortfarande inte svarat på frågan?) och dels att alla människor som handlar på Wish ingår i "folk". Jag har varken påstått eller insinuerat det.

5. Jag är fortfarande väldigt nyfiken på svar på fråga 2 från dig eller någon som haft de argumenten i tråden. Hur kan brister i det kontrollsystem som finns vara ett argument för ett system utan kontroller. Jag har inte fört de argumenten, jag har ifrågasatt dem när de har kommit in i tråden. Helt utan avsikt att varken mucka gräl, insinuera saker eller medvetet utöva härskartekniker.

1. Jag har aldrig ens i närheten skrivit att jag tror att den enda anledning till att folk handlar på Wish är att de vill avskaffa kontroller och tester. Insinuerat det har jag inte gjort heller. Att jag har skrivit att jag tycker ett visst argument är jättedåligt innebär inte att jag tror att alla människor agerar efter det argumentet.

2. Till de som har skrivit att eftersom allt ändå tillverkas i Kina och stora kända företag också missar på kontrollerna så kan man lika gärna köpa billigare utan mellanhänder, så har jag ställt frågan ifall de inte anser att kontrollerna fyller någon funktion och lika gärna kan avskaffas.

3. Jag började med att fråga dig vad du anser om kontrollernas vara eller icke vara eftersom du skrivit som du gjort om kontroller och ursprung i tråden. Sedan skrev jag att jag inte förstår hur folk (= de som tycker att kontroller inte behöver finnas) kan resonera som de gör.

4. Sen har du tolkat in dels att du ingår i "folk" (hur ska jag veta det du har ju fortfarande inte svarat på frågan?) och dels att alla människor som handlar på Wish ingår i "folk". Jag har varken påstått eller insinuerat det.

5. Jag är fortfarande väldigt nyfiken på svar på fråga 2 från dig eller någon som haft de argumenten i tråden. Hur kan brister i det kontrollsystem som finns vara ett argument för ett system utan kontroller. Jag har inte fört de argumenten, jag har ifrågasatt dem när de har kommit in i tråden. Helt utan avsikt att varken mucka gräl, insinuera saker eller medvetet utöva härskartekniker.
Om du inte anser detta är att insinuera att jag tycker att jag och andra anser att jag och andra anser att Europa ska avskaffa alla kontroller och du menar på att det finns de som tycker det så har jag inget mer att säga dig.

Jag har inte med ett ord sagt att vi ska avskaffa kontroller och nu vill du ha svar på varför det är ett argument för inte ha kontroller. Det är bara du som dragit upp det och tydligen anser att folk har det som argument så fortsätt diskussion med dig själv.

Ställer samma fråga till dig. Tycker du att Europa ska sluta med alla märkningar och kontroller av tex importerade varor eftersom det händer att brister upptäcks?

Kan inte riktigt förstå hur folk kan tycka att eftersom vi inte har ett perfekt system så kan vi lika gärna ha ett icke-existerande system..

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 374
Senast: Mia_R
·
Relationer Finns det något bra sätt för en 70 plussare att dejta? Har googlat lite och hittade några sidor som verkade rikta sig till äldre men jag...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar