Alltså, köp svensk producerat/närproducerat så långt det går säger jag. Men är det produkter du ändå inte hittar här, eller produkter som trots svenska märken är gjort i kina, så varför inte beställa från dessa sidor? Eller varför inte second hand, vilket borde vara ännu bättre? (med risk att produkten är trasig eh) Go for it, säger jag.
Wish har en del ok prylar. Skulle jag beställa därifrån skulle jag fundera på om det är en pryl som är okej att få hem i värsta tänkbara kvalitén. Alltså, kan jag spendera de här pengarna på den här prylen även om den verkligen visar sig vara precis vad man betalar för?
T.ex. kan kläders kvalité vara lite roliga ibland, men hårborstar kan ju inte gå särskilt fel. Eller iphone skal.
Delivery tar ju sin tid, och man måste vara uppmärksam på om priset ändras när man väljer storlek eller färg på vissa prylar. Och kolla kommentarerna, vissa ser ut som robotar vilket man bör vara lite misstänksam emot, men är det flera kommentarer som verkar OK från människor så går de oftast att lita på.
Hoppas du fått svar på det du funderade på, TS, så att inte tråden går helt off-topic och ditt original inlägg glöms bort.