Nillizan

Trådstartare
När började ni ta emot besök till den lille?
Många av mina bekanta förväntar sig att komma och hälsa på redan bb. Tanken gör mig bara irriterad och trött.

Sv: Besök

vi kommer inte vilja ha besök på bb varken från familj vänner eller bekanta och de får de helt enkelt acceptera och vi tänker inte ens diskutera om saken.
här har de dessutom "besöksförbud" för alla utom pappa o syskon på bb, skönt för vår del:)
när vi är hemkomna tycker jag det är helt ok att familjen och de närmsta kommer o hälsar på..
har ett par i vår umgängeskrets som ville åka runt till alla de kände samma dag de kom hem från bb, men jag sa faktiskt ifrån att jag inte ville att de kom för deras bebis skull,(mkt bakterier och förkylningar som cirkulerade just då) utan ta det lugnt vi träffas tids nog ändå.:)

Jag tog emot massor av besök på BB, det gillade jag skarpt. Med nästa barn så var det mer begränsat, men det var inte på mitt initiativ. Men fullt förståeligt med avseende på smittor.

Jag tycker det är tråkigt att många blir irriterade av att vänner och bekanta vill komma och gratulera. Att man inte vill att de skall komma är en sak, men varför bli irriterad, de vill er ju inget illa liksom.

Ena dagen gnälls det om att folk är intresserade och vill komma och besöka, andra dagen är folk så sjukt inne i sina bebisar att de inte kan förstå att hela världen INTE anser att det är världens åttonde underverk.

Det måste ju vara upp till var och en ?

Eftersom mina föräldrar bor 50 respektive 70 mil från mig nu så kommer dom dagen innan Grodan ska födas och stannar några dagar.

Min sambos mamma bor närmare och hon kommer nog hälsar på över dagen ganska omgående.

Men övriga släkt och vänner för vänta tills jag känner mig lite mer pigg för att ta emot besök :)

Jag tog emot massor av besök på BB, det gillade jag skarpt. Med nästa barn så var det mer begränsat, men det var inte på mitt initiativ. Men fullt förståeligt med avseende på smittor.

Jag tycker det är tråkigt att många blir irriterade av att vänner och bekanta vill komma och gratulera. Att man inte vill att de skall komma är en sak, men varför bli irriterad, de vill er ju inget illa liksom.

Ena dagen gnälls det om att folk är intresserade och vill komma och besöka, andra dagen är folk så sjukt inne i sina bebisar att de inte kan förstå att hela världen INTE anser att det är världens åttonde underverk.

Jag håller med. Man ser verkligen trenden "Låt mig och bebis vara på BB".. Börjar en tycka så hakar många på. Man kan väl inte veta innan man fött hur man känner.

Vi fick besök av min svärmor på BB när vi fick dottern och mina föräldrar när vi kommit hem. Övrig släkt och vänner kom nog inte på nästan 14 dagar då vi ville ha det så. Alla förstod och accepterade det. Får se hur det blir denna gång, beror lite på vädret och om det är mycket sjukdomar i omlopp här då. Förra gången var i januari och mycket RS i trakten.

Jag kände innan förlossningen att jag inte ville ha besök men sedan när hon föddes så ändrade jag mig, så min mamma kom dagen efter till BB och hälsade på en halvtimme. Även farfar med sambo och farmor kom 2 dagar efter och hälsade på ute i entrén. Endast min mamma fick komma in på vårt rum men det var för att "barnmorskechefen" tyckte synd om mig som förlorat mycket blod och var sjukt seg, så jag skulle inte orkat ta mig ut och träffa henne. Med andra ord så träffade jag aldrig farmor och farfar/sambo för sambon tog med sig dottern ut själv.

De tre första veckorna var det bara mormor, morbror, farmor, farfar och morfar som kom på besök. De andra fick vänta. Men detta berodde på att jag var så slö hela tiden och det var först efter 2,5 vecka som jag orkade gå ner till affären utan att riskera att falla ihop.

När vi låg inne så var det en pappa som blev hemskickad från BB för att han var förkyld och det är så stor risk för spädbarnen då. Så jag förstår att det är besöksförbud.

Jag utvecklar mitt svar lite...Jag ville gärna ha besök på bb av mamma, svärföräldrarna och mina systrar. Men mina vänner fick vänta tills jag kom hem!

Jag var ju jättestolt över mina fina bebisar, så jag kunde inte vänta med att få se farmor och mormors glädjetårar!

Vi har totalt besöksförbud på BB utom för pappa och syskon, så vi behöver inte ens fundera. Med ettan hade vi första besöket hemma dagen efter hemkomst om jag minns rätt. Det kändes inte alls jobbigt, besökarna som kom första dagarna hade med sig fika resp lunchmat till oss. :love: Dessutom var de väldigt noga med att checka av att vi verkligen orkade med besök.

Var besöksförbud på BB, hade mer än gärna haft hela rummet fullt för jag var hur pigg som hellst och Rasmus bara sov och sov och sov.

Åkte hem efter 8 timmar, så direkt efter vi kom hem så kom svärmor och hennes man. Sen kanske 30 minuter senare kom mina föräldrar och lillebror.
Mina föräldrar lagade middag och min mamma visade mig massa bra amningsställningar. Hon har ju ändå ammat 3 barn mer än mig ;)

Sen kom några vänner några dagar senare och på lördagen (Rasmus född måndag morgon) bjöd vi på stoooor tårta och då kom alla med presenter och sånt.

Var skönt att få besök på en gång, jag var som sagt jätte pigg och Rasmus bara sov.

Oj, det där med besöksförbud har inte ens slagit mig en tanke..

Ni som skriver att era sjukhus har total besöksförbud, är det just under en viss period pga av smittorisk, eller det är alltid besöksförbud?

Mina föräldrar och svärmor kommer ju svimma om dom inte får komma och hälsa på! :p

det är själva förlossning-bb-neonatal(sitter ihop) här som har alltid besöksförbud pga smittorisker osv. dock får man ta emot besök utanför avdelningen.
vi har sen nyår även fått sk lättBB (patienthotell med läkare BM och usk tillgängliga dagtid) där hela familjen kan bo under bbvistelsen inkl mamman och barnet, om man haft en komplikationsfri förlossning, där man kan ta besök fritt.

min motvilja mot besök grundar nog mest i sen en olycka jag vart med om för 2 år sen, kände mig som ett skyltfönster, eller ett objekt som klasskamrater osv mest kom o titta på för att inte för att stötta eller så.. och att jag aldrig fick vara "i fred". träffas kan vi ju alltid göra hemma:)

På vårat sjukhus, där vi fick vår dotter för 1 månad sen är det just nu totalt besöksförbud. Endast pappa och syskon släpps in. Varken jag eller bebis fick gå utanför avdelningen.

Normalt, när det inte härjar en massa sjukdom får mamma och bebis träffa släkt och vänner i en korridor utanför bb-avdelningen, men just nu var då inte ens det tillåtet.

Farmor fick stå ute och titta genom fönsterrutan, dagen efter förlossningen.

Farfar och de båda farbröderna träffade henne en vecka efter förlossningen och första besöket hemma hade vi efter ungefär en och en halv vecka.

Vi har inte upplevt det som jobbigt med besök, mer att man är så stolt och vill visa sitt underverk för allihopa, helst på en gång. Men för att det inte ska bli för mycket så har vi spridit ut det ganska mycket...

För att det är jobbigt för vissa. Jag hade jättebomber till bröst. Mina bröstvårtor var helt söndertuggade och jag ville bara gråta. Jag var fumlig och sonen bara somnade vid bröstet hela tiden. Han åt var 30:e minut. Nej jag tyckte inte alls att det var roligt med besök. Jag försökte hinna dricka ett glas vatten och var hysteriskt trött efter att bara amma och amma och amma hela tiden. Sen ska man sitta och vara trevlig och äta äppelkaka fast hela livet känns som kaos när barnet inte orkar amma och aldrig verkar få i sig tillräckligt. Sen finns det vissa barn som bara äter var 3:e timme och sover däremellan, då är det nog en helt annan sak.

Där vi låg fanns inte ens en glasruta :( För mig hade det varit helt okej att visa upp bebis genom ett fönster. Men jag orkade inte med besök. Jag svarade inte ens i telefonen på BB. Jag ville bara vara ifred.

Och det är helt okej tycker jag att inte vilja ha besök !
Det jag inte förstod på TS var dock varför bli irriterad ?

Fick lite besök på BB men det var inget jag störde mig utav när dom ändå inte fick komma in på rummet.

Hade jag stört mig, så hade jag sagt till.

Vi kunde ju gå ut från avdelningen och träffa släkten, men hur kul är det i en sjukhuskorridor?

Nej de segaste 8 timmarna i mitt liv var på BB, då gick tom de där 40 veckorna man var gravid snabbare ;) Det var så skönt att komma hem och få visa upp sitt underverk och bli bortskämd!

Genom glaset var helt OK, jag hade inte heller önskat besök inne på BB. Första dagen satt bedövningen i till sju på kvällen, så fort jag försökte resa mig höll jag på och spy, hade kateter och kande mig inte speciellt mysig med sjukhusets jättebinda och trosor...

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka