Besök Liseberg till helgen, tips på matställen?

Ekvation

Trådstartare
Jag ska till Liseberg till helgen och har kollat in deras olika matställen och menyer och vill såklart prova flera men jag inser att jag får nöja mig med ett :o

Har någon här ätit på Liseberg och skulle kunna rekommendera något ställe/maträtt?

Jag blev lite nyfiken på Mattorget och deras Texmex eller Stjärnornas krog med hamburgare från sydöstra USA...

Tyrolen fanns förstås när jag var där sist (för sisådär 20 år sedan) :D

Kollade på Greenroom och blev nyfiken på den också, tack för tipset!

Har börjat prova lite vegetariskt så det är ett bra tillfälle att få lite inspiration :)

Sen är ju skaldjur aldrig fel förstås...

Jag ska till Liseberg till helgen och har kollat in deras olika matställen och menyer och vill såklart prova flera men jag inser att jag får nöja mig med ett :o

Har någon här ätit på Liseberg och skulle kunna rekommendera något ställe/maträtt?

Jag blev lite nyfiken på Mattorget och deras Texmex eller Stjärnornas krog med hamburgare från sydöstra USA...

Mattorget tycker jag är lite "bamba-känsla", verkligen snabbmat, plastbrickor och slamrigt.
Stjärnornas krog är helt okej, men inte bästa burgarna precis.

Hamnkrogens hummersoppa är ljuvlig, miljön är väldigt lugn och trevlig, och även övrig mat är bra (även om hummersoppan står ut som extra grym). Wärdshuset är trevligt också, är du där på dag/tid då deras brunch serveras så rekommenderar jag den varmt. Fokus på ekologiskt, närproducerat och väldigt gott!

Mattorget tycker jag är lite "bamba-känsla", verkligen snabbmat, plastbrickor och slamrigt.
Stjärnornas krog är helt okej, men inte bästa burgarna precis.

Hamnkrogens hummersoppa är ljuvlig, miljön är väldigt lugn och trevlig, och även övrig mat är bra (även om hummersoppan står ut som extra grym). Wärdshuset är trevligt också, är du där på dag/tid då deras brunch serveras så rekommenderar jag den varmt. Fokus på ekologiskt, närproducerat och väldigt gott!

Hm, nä plastbrickor får man nog av till vardags och jag vill ha en riktigt grym burgare annars får det hellre vara :p

Hamnkrogen såg väldigt mysig ut på bilderna och hummersoppa har jag aldrig smakat :)

Är där bara på kvällstid, annars hade brunch suttit fint

Har som tur är tid att strosa runt litegrann så jag hinner att ta en titt på de olika, bra att ha lite tips i bakfickan :up:

Hm, nä plastbrickor får man nog av till vardags och jag vill ha en riktigt grym burgare annars får det hellre vara :p

Hamnkrogen såg väldigt mysig ut på bilderna och hummersoppa har jag aldrig smakat :)

Är där bara på kvällstid, annars hade brunch suttit fint

Har som tur är tid att strosa runt litegrann så jag hinner att ta en titt på de olika, bra att ha lite tips i bakfickan :up:
På kvällstid, om det är spelning, kan jag också tipsa om att Hamnkrogen verkar sälja "take-away"lådor som man kan sätta sig ute på "kajen" och äta och ta något gott att dricka till. De har skapat lite Nyhavn-känsla i det området, som ser supermysigt ut!

På kvällstid, om det är spelning, kan jag också tipsa om att Hamnkrogen verkar sälja "take-away"lådor som man kan sätta sig ute på "kajen" och äta och ta något gott att dricka till. De har skapat lite Nyhavn-känsla i det området, som ser supermysigt ut!

Åh, låter hur mysigt som helst :)

Håller tummarna för väder nu bara...

Man kan väl ha en åsikt överlag men flera Av matställena byter sin meny vid ny säsong. Däremot kan ju kvalitén/standarden bestå så att säga.
Håller med tidigare talande om mat torget, det är väldigt snabbt och ”slarvigt” om man får säga så.

Green Room var jättebra när jag var där i slutet av april!

Ja, kan säkert svänga lite beroende på personalbyten också osv :)

Green room låter spännande och fått fina recensioner men kanske svårt att få bord, så jag kanske borde boka...

Senast ändrad:
Det blev ett besök på Green Room :d

Ville såklart prova allt så jag tog lite av varje och sen en tallrik till med det jag tyckte bäst om plus det som inte fick plats på första rundan :D

Mycket gott, fick massor med inspiration för att börja testa på egen hand :up:

Tallrik No 1

90B9782C-180E-4AA6-B77B-4B486C7EA817.jpeg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka