Besök i stallskåpet

Sv: Besök i stallskåpet

Nej fy va hemskt att de förstört så mycke för dig:eek:
Men att de var smarta hade jag faktist ingen aning, trodde de va nått i "guldfiskminne-stilen" ungefär:angel:

såå otroligt söta:love:

Men möss är mina värsta fiender:devil:
En dag så flyttade jag på min wetsernsadel som hade en filt över. Jag lyfter på den och tar upp den i famnen. Jag ser två möss hoppa ner och försvinna. Jag backar ngr steg och tänker att jag tar nog bort filten, det skulle jag inte gjort när jag håller i sadeln. För så fort jag lyfter på filten "flyger" det möss åt alla håll och kanter. Ngr klättra på mig, jag slänger en blick på golvet och ser minst 10 möss springa runt och yra på golvet. Jag står kvar helt lugnt kvar och flinar åt dem medan dem flyr åt alla håll:D
Tack och lov är jag inte rädd för möss:angel::D
Dem har verkligen förstört mkt i vårat stall, bitit sönder två täcken, ett jättefint schabrak som jag fick i födelsedasgpresent(men det var inte så allvarligt att man inte kunda laga det) och en massa annat.
Så när jag ser en liten mus som drunknat i en vattenhink så tänker jag bara att det är en mindre i stallet:angel: Usch är jag inte taskig:devil:
Tack och lov har en katt flyttat in i vårat stall och genast så ha det försvunnit en massa, och syrrans Jack Russell Terrier hjälper till när hon är i stallet:angel:

Senast ändrad:

*KL*

Dom där små liven är så söta:love: men vad dom kan förstöra:devil:.

Själv ser jag nästan inte till några alls i stallet. Har två stycken fyrbenta råtfällor som fungerar utmärkt även på möss:).

Hade en sån där liten raring i en av foder tunnorna häromdagen, men som tur var kom den ena av råtfällorna gående och genast var det en raring mindre:crazy:.

MVH Russin8

Ojdå, vi har rätt mycke möss, men de har aldrig förstört någonting:bow:
Mina möss är så snälla:angel:

Nu när de bodde i skåpet hade de både paddar, lindor bensskydd och en massa annat "gott", men jag tror inte att Claes och Ebba gav sig på något av dem. Dock så har jag inte kollat igenom alla grejer i skåpet en

GUD SÅ SÖTT!!!!! :love: :love: :love:

nu saknar jag stallet medryttarhästen stod i förut! där hette våra möss Theodor! (eller ja, egentligen skulle det bara vara en theodor, o resten vara hans kusiner.. men tillslut hette alla theodor! :D ) :love:

aaw :love: Men vad tama de var, så fort jag ser en mus är den borta på en sekund. :o

fan vad läskigt, jag hade en råtta bakom min halm, de små krypen scare the shit out of me!

Urk..inget jag skulle vilja ha i mitt stallskåp. Mus piss luktar F-n och det är inte roligt när de bygger bo av nya schabraket. I min sadelkammare så laddar jag musfällan varje kväll och tar ett par tre st om dan....

"Guldfiskminne"

Guldfiskar e mycket smartare en vad du tror. Det forskars en hel del på fiskar nu för tiden. Bara så du vet.

Vi hade en jättesöt inne i huset förra vintern, man såg den på kvällarna när h*n hämtade hundmat ur skålen.

Sambon ville sätta ut fälla, men jag vägrade. Tyckte inte att den gjorde så mycket.

Men en morgon när jag kom ner låg den död i våran soffa och var alldeles blöt! :eek:
Såg då att det var musbajs i hundvattnet, så antagligen hade den drunknat. Men hur den sedan hamnade i soffan vet jag inte, men det var antagligen någon av hundarna som fiskat upp den :eek:

Jag :love: älskar möss, råttor o allt vad deras släktingar heter. Men så är jag uppvuxen med både tam-möss och tam-råttor. I mitt förra stall hade vi en vinter när katten var för gammal en liten musabit som nästan varje kväll när jag fodrade sprang in i boxen och hjälpte Andi att äta upp sin musli. Jag brukade ju oxå "oups" spilla lite lägligt med musli nära hans ingång... Det var ju så gulligt att se, den brukade kura ihop sig med svansen upp över ryggen nertryckt i pälsen. :love: O så satt den precis framför krubban, där lite alltid spilldes ur Andis mun... Och jag får erkänna att jag hade ett finger med i spelet när musfällorna smällt igen utan fångst :D

Men i vårt egna stall så fick jag ge upp min kärlek till gnagare och anställa två jägare. I höstas var det rent äckligt, det sprang i vårt hustak/väggarna varje gång det blev någorlunda stilla. Vi tog säkert 50 möss i fälla i våra tak-förråd. En o annan mus drunknade i mitt temporära handfat(dunk+spillspann) i stallet. Mina schabrak o täcken blev uppätna och lagom nerpissade. Då välkommnade jag- katthatare sedan barnsben- Svartemiss och Assa in i stallet. Och det dröjde väl två döda möss och kanske två veckor så blev det helt tyst i huset(trots att katterna inte får gå in) och musspåren i stallet försvann.
:banana: Jag tycker fortfarande inte om katterna, men de gör nytta! Mössen kan få bo i skogen.

Liknande trådar

Småbarn Idag var det äntligen dax för Idun och provrida sin lilla häst. En mycket glad och nöjd tjej skrittade runt lite ute i trädgården. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 506
Senast: Druvan
·
Övr. Hund Tråden riktar sig framför allt till er med äldre hundar:laugh: Märker ni några beteendeförändringar på eran äldre hund? Vilka? Min...
2
Svar
21
· Visningar
3 016
Senast: Arabizar
·
Övr. Hund Alla andra gör ju så fina trådar om sina ny tillskott i familjen, så jag får väl göra en liten om min lilla råtta. :D Hämtade henne i...
2
Svar
33
· Visningar
2 279
Senast: Zizzy
·
Övr. Katt *min* lilla, snart ettåriga kattdam, tossan (Dizzy heter hon egentligen) är så söt... jämt när jag går på toa så sitter hon utanför...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama