Beslutsångest!

H

Horse

Jag funderar på om jag ska köpa en hundvalp eller om jag ska ha en häst på foder i ca 6 mån.. Om man räknar med kostnader i månaden för en häst, det blir ca 1500 ;- imån. 1500*6 = 9000;-
Så varför inte köpa en hund?
Eller ha en häst på foder?

Jag vet inte vad jag ska välja, någon som kan hjälpa mig??

Sv: Beslutsångest!

Ingen som vill ge "tips", kommentera eller något?? :(

Tänk på att du har kostnader för hunden resten av dens liv.

Min kostar ca 800 i månaden bara i mat och försäkring, sen tillkommer alla småsaker som ben, bajspåsar, nya koppel, vaccinering osv osv

Det är väl ingen som kan ta ditt beslut, detta är helt upp till dig själv att ta det beslutet!

Jag menar ioförsej inte hjälpa mig utan komma med hur ni skulle ha gjort..

Jag tycker dina alterntiv är riktigt jämförbara. En häst i 6 månader eller en hund ett helt liv är ju rätt olika saker. Då vi inte vet något om dig och dina förutsättningar är det svårt att svara.

Jag har bestämt mig..

Jag ska nog köpa en hundvalp.. Jag får ju umgås med medryttarpållarna ..

Jag menar ioförsej inte hjälpa mig utan komma med hur ni skulle ha gjort..

Går ju heller inte att svara på, det beror ju bara på vad du själv helst vill. Man blir i mångt och mycket mer bunden av hund, hästen kan man alltid be en stallkompis ta hand om en dag eller två.

Men nu har jag i alla fall bestämt mig.. Och hunden kan jag ta med överallt förutom in i affärer, vilket jag inte ofta är i och till skolan men då är min mamma hemma..

Jag tycker att du ska ta hästen på foder. Det är en begränsad period. Då kan du känner efter om du vill binda upp dig så pass mycket. Efter det kan du skaffa hund om du fortfarande vill.

antingen har du en häst i sex månader eller en hund i ca. 15 år
vad väljer man?, HUNDEN

1500 i månaden för att ha en häst?!? De va då billigt! Min häst kostar MINST 3000 i månaden. (islänning)

Tänk på att en hund kostar en hel del åxå.

jag har två vovvar. den lilla dvägpinschern kostar kanske 300 i månaden med mat å försäkring.

Den "stora" amstaffblandningen kostar ca 1000 kr med mat och försäkring.

Sen tillkommer utrustning, veterinärbesök osv.

En häst på foder kan du alltid lämna tillbaka om det skulle visa sig du inte har råd.

En hund köper man för att förhoppningsvis ha i minst 10 år.

En hund är oftast billigare i drift än en häst, beroende såklart på vad det är för hund och eller häst och vad man gör med den.

Själv lånade jag ut min häst på foder, sålde sadeln och köpte en hund för pengarna :D Det är två år sedan!
Fick dock tillbaka hästen efter 5 månader vilket inte var planerat så saker jag hade planerat rördes om ordentligt och jag fick anpassa mig efter båda mina djur, vilket jag gärna gjorde, jag älskar dom!

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 122
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka