Beslutångest

V

villi

I slutet av Juli ska jag hæmta hem en liten eng.settertik och har nu beslutsångest nær det gæller namnval. Hon ær vit med lite svart på huvudet. Det ska børja på G och jag står i valet och kvalet mellan dessa:

Garbo
Gissa
Geyfa (snøstorm på islændska)
Gleida (glad på islændska)
Gro
Gin

Sååå... hjælp mig nu! Vilket av dessa tycker ni ær bæst?

Sv: Beslutångest

Mm... det var fint, men det låter ju som en spets :p Fast det kanske ær din bild som vilseleder ;)

Jag tycker också Garbo, isländska namn är ofta råa och jag tycker dom passar bättre på hundar med råare uttryck Settrar ser så milda ut :)

Jo det ær visserligen sant, men jag tyckte att både snøstorm och glad skulle passa till en vit setter :)

Tack før era synpunkter, det ær så himla svårt och alla jag frågar tycker olika!

Jag tror jag har bestæmt mig før Garbo nu... kanske ;)

Sshh... du ska ju skriva Garbo nu nær jag børjat bestæmma mig ;) Nu har dock ett alternativ till Garbo kommit: Gry
Gleida har jag iaf valt bort helt, det ær lite før likt Glida. Sen kom mamma med førslaget Giron, som betyder fjællripa på samiska (æven det nordsamiska namnet på kiruna btw). Men det låter væl som en hane?

Jag fortsætter att grubbla lite till tror jag... Jag ska ju stå ut med namnet ett helt hundliv :D

Kenneln. Jag kan ju døpa den till vadsomhelst, men vill gærna kalla den før det namn som hamnar i stamtavlan.

Allright, samma som vi med vår! =)

Garbo är fint! Fast personligen gillar jag mjuka "starter" på namnet, jag har så svårt att få till tajmingen när jag måste "ta sats" för det lite hårdare "K:et" som vår hund börjar på. Kanske ska börja kalla honom Cheo istället för Keo...? ;)

"Jarbo" blir ju en kille! Nä, nu är jag bara ute och babblar!

/Syrsa

Senast ändrad av en moderator:

Ja man kommer ju liksom inte ifrån starten med G ;) Visserligen kan man ju ta ett namn dær G uttalas som J. Men vi har en hund som heter Goz, och det har funkat bra att sæga.

Gry :idea: Superfint!! Det tycker jag absolut! jättegulligt namn.

Hrm... jag spinner ju gärna på namn med rasanknytning... I vår familj har/har vi haft taxen Taxi, gordonsettern Gordon och maltesern Malte. Och då blir ju det givna namnet för din vovve "Engla"... Ok, jag vet att det inte börjar på G, men hon kan ju kallas det hemma...
Annars röstar jag på Gry, det är jättefint, och passar rasens temprament. Lycka till med din vovve!!

Vad kul med en liten settervalp!:love: Får ibland för mig att jag ska ha en engelsk också men nä, än så länge bara röda.:D

Fina namn på G

Glittra
Glimma
Gnistra
Geisha
Gaia
Glada
Geist
Galen i dig
Go o Glad

Pappa har också en tax som heter Taxi :D
Jo Gry ær himla fint, det ær Gry och Garbo jag væljer mellan nu.

Hedwig: Klart man ska ha setter ;) Har haft settrar i familjen hela livet och det ær svårt att byta ras nær man en gång haft setter i hemmet :love: Tack før førslagen, dock håller jag fortfarande Gry och Garbo høgst :)

Garbo känns lite vanligt tycker jag. JAg röstar absolut för Gry!

...och Gry blev det till slut! På fredag är det dags att hämta henne och jag blir snart tokig av längtan :D

Här är en bild på lilla Gry när jag fick träffa henne för första gången, då var hon 6 veckor:

n639101863_747950_9846.jpg

Men ååh vilken liten sötnos! :love: Mina föräldrars granne har en engelsk setter som jag alltid hittade på en massa bus med när jag var liten och bodde hemma. Dom är ju så gulliga som valpar och så snygga som vuxna! Hmm nästa hund kanske blir en engelsk setter! ;)

Ska du jaga med den sen? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010

Hästrelaterat

Tillbaka