- Svar: 26
- Visningar: 1 756
Från tolv till fem timmar – så var det tänkt att tiden för fyrverkeri på nyårsafton skulle ändras lagom till årets firande i Helsingborg. Så beslöt politikerna, men beslutet är överklagat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, det går bra tills det inte gör det längre och känslan av att stå helt hjälplös och se hästarna skena runt i panik i mörkret är fruktansvärd.Jag har haft mina ute en nyårsnatt och aldrig mer, jag chansar inte och de står lugnt och fint inne och äter med lampan tänd så för mig är valet självklart.
Min lilla prinsessponny är helt fantastisk i de här lägena. Ett år ställde hon sig bokstavligt talat framför min stora när han blev stressad, som för att understryka att det inte var farligt och inget att hetsa upp sig över. De är tryggare ute i flocken där de kan röra på sig (går på lösdrift), men nu är det ingen som smäller direkt vid oss heller.Jag har haft mina ute en nyårsnatt och aldrig mer, jag chansar inte och de står lugnt och fint inne och äter med lampan tänd så för mig är valet självklart.
Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.Min lilla prinsessponny är helt fantastisk i de här lägena. Ett år ställde hon sig bokstavligt talat framför min stora när han blev stressad, som för att understryka att det inte var farligt och inget att hetsa upp sig över. De är tryggare ute i flocken där de kan röra på sig (går på lösdrift), men nu är det ingen som smäller direkt vid oss heller.
Nya hästen är skotträdd så han kommer vara inne (med kompis såklart).
Ja det håller jag med om. Jag har dock sett hästar panikslagna i box också och det är inte mindre otäckt.Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.
Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.