Beskrivning av olika sadel modeller

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lucky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 585
Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lucky

Hej!
Har suttit här nu ett bra tag och letat efter info om olika sadlar, märken, passform, bekvämlighet, vilken typ av hästar de olika modellerna passar, betyg mm.
Det var mig ej än änkel sak. Så nu tänkte jag starta upp en tråd om detta, om ingen har något emot det.
Som gör det lättare att kanske hitta en sadel till sin häst.
Där fanns en tråd där man la in bilder på sin häst och fick tipps om sadlar via det hållet. Men jag vill ha tipps om självaste sadeln, modellen i sig.

Jag är själv lite nyfiken över Keiffer dressyr sadlarna. Vilken typ av hästar passar dem? Har själv ett varmblodsto som är smal i manken (självaste manken har annars normal bom), har lätt för att bli klämd vid skullderbladen, bred rygg, hela hon är bred. :crazy:

Lägg gärna upp tips om andra sadlar: modeller, till vilken typ av hästar de troligt vis passar på, hur bekväma är dem att rida i, betygg mm... Tipsa på!

Sv: Beskrivning av olika sadel modeller

Vi har redan en tråd om detta - den är väl till och med nålad i samma forum som du lade din tråd? :confused: Skall se om jag hittar den.

Ok. Jaja så kan det gå. Ibland blir man lite blind när man letar. Jag kan ej hitta den. Hade varit kul om du hittar den! :D

Jag kan inte heller hitta den. :o Vad irriterande, den var jättelång, superbra, och så full med utvärderingar av sadelmodeller att man blev lite mörkrädd. Kanske någon annan har sparat den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Finns nån duktig person som kan föreslå en sadel som passar en modell Janne Lånben ryttare och en väldigt rund och eh... rund...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Mearas
·
Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag... 2
Svar
23
· Visningar
4 652
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka