Beskriv ert ras-community!

Ja. Däremot får de inte registrera valpar om de importerar odugliga hundar som de avlar på innan de gjort nödvändiga hälsotester och arbetsprov. Vilket är vad de gjort, och nu är arga över att de blir "diskriminerade". Dessutom har de lurat med sig de stackars valpköparna att skriva under den inlämnade skrivelsen.

Personen är förövrigt välkänd inom flera tävlingsgrenar och välanlitad instruktör inom nån sån där gren (lydnad eller nått sånt). Det är alltså inte en buskavlare a la Blocket som håller på så här.

Skulle vara intressant att se hur Schäferklubbarna har svarat på den delen av anmälan som handlar om deras ras (MH-kravet som ifrågasätts). SKK svarade bra åt SVaK, även om jag hade önskat att SVaK svarat officiellt och offentligt både på nätet och kanske i SKKs tidning, bara för att outa idioterna.
Hade glömt detta. Ska höra mig för om någon vet något. Men jag vet flera som är väldigt säkra på var anmälan kommer ifrån när det gäller schäferbiten. Från deras fd arbetsgivare. Tror inte det här med att slopa MH kommer bli av. Vet ingen uppfödare för utom en som ogillar MH ;)

Hade glömt detta. Ska höra mig för om någon vet något. Men jag vet flera som är väldigt säkra på var anmälan kommer ifrån när det gäller schäferbiten. Från deras fd arbetsgivare. Tror inte det här med att slopa MH kommer bli av. Vet ingen uppfödare för utom en som ogillar MH ;)
Det vore jätteintressant!

Denne någon lär ju ha kontakt med galningen som skickade in om BC iaf. De kom ju samtidigt det kan inte vara slump.

Det vore jätteintressant!

Denne någon lär ju ha kontakt med galningen som skickade in om BC iaf. De kom ju samtidigt det kan inte vara slump.
Ska till våran uppfödare om en v cirka. De är en av sveriges största. Ska se om de hört något.

Sheltie. Känns som att det inte finns någon "typisk" ägare, utan att de är så allround speglar även hur olika ägarna är. I de FB-grupper jag är med är det mest inlägg med bilder på uppställda hundar, eller hundar som är ute i skogen. Diskussionerna handlar oftast om foder eller pälsvård. Enda "heta" ämnet i grupperna vad jag sett är: "jag vill klippa ner min sheltie, hur gör jag?"

En sak som dock kännetecknar sheltieägare är att man oftast har fler hundar än en, de verkar levereras i knippen :love: Inte minst på de agilitytävlingar jag varit, då innehåller var och varannan bil en bur full med shelties.

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 730
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka