Beskriv din graviditet med 5 ord

A

Ameli

Ni som har varit eller är gravida, hur skulle ni beskriva er graviditet med 5 ord?

Sv: Beskriv din graviditet med 5 ord

Under graviditen hade jag nog skrivit:

kräkas-hungrig-sömnig-lycklig-tjock :D

Nu minns jag:

LYCKA-sparkar-väntan-planera-barnartickelnojja :banana:

Trötthet, hunger, klumpig, gnällig och rastlös.

Ett gräsligt tillstånd!

lycka - mysigt - härligt - vacker - harmonisk

Hade en fantastisk graviditet, älskade det!

Jobbig, smärtsam, tråkig, outhärdlig, olycklig..

Nä, jag hade ingen vidare graviditet... Så här efteråt kan jag tycka det är synd att jag inte stannade upp och njöt mer - men det är svårt att göra det när allt känns jobbigt, man har ont överallt, det är jobbigt med sambon (pappan) och så... Men nu är det bra, har fått det vackraste man kan få:love: och livet har löst sig till det bättre.

Jag är då gravid nu i v 31 och skulle nog beskriva det som: Dålig sömn, rygg/fogont, lycka, mysigt.

Vill du ha 5 positiva eller 5 negativa ord ;)

Kärlek - längtan - vacker - närhet - värme

Foglossningar - depression - sammandragningar - sömnproblem - orkeslös

Men jag lovar att det positiva väger över det negativa miljoner gånger om :love:
29928226.jpg

Får man pluspoäng om man inte använder alla fem?

Jag kan sammanfatta tre graviditeter med tre ord.

Pest, pest och pest!
Men efter 44, 38 och 36 veckor blev det bättre;)

Min första graviditet beskriver jag så här;

kräkas-ryggont-foglossning-kliande-deprimerad

Fy vilken graviditet, är tacksam min andra var en bättre upplevelse;

kräkas-underbar :love:-mysig-foglossning-lycka :love:

Andra graviditeten var inte alls lik den första som jag var rädd att den skulle bli. Men jag hann på ordning på ryggen hos kiropraktor under första graviditeten så jag slapp dom låsta revbenen samt bäckenlåsningen då och det gjorde stor skillnad på mitt mående. Å inget kliande heller för den delen.

Sömnlös - arg - lessen - illamående - nästäppt. Fy för den lede för graviditeter, tacka vet jag att ha barnen på utsidan av magen! :love:

1. Sterilisering
  2. Är
  3. Det
  4. Enda
  5. Alternativet

Nu är det fixat sedan länge.

smärta-sjukhus-funktionsnedsättning-trötthet-stress

Ser inte mycket positivt med att vara gravid, fick man inte ett barn på slutet skulle jag aldrig i livet utsätta mig för detta. All förändring mentalt och fysiskt är till det sämre.

Vill du ha 5 positiva eller 5 negativa ord ;)

Kärlek - längtan - vacker - närhet - värme

Foglossningar - depression - sammandragningar - sömnproblem - orkeslös

Men jag lovar att det positiva väger över det negativa miljoner gånger om :love:

Det kan man nog inte lova, det är väldigt olika. De flesta av mina vänner som varit gravida skulle nog snarare säga att det negativa väger över det positiva många gånger om. Så att lova att graviditet generellt upplevs som positivt är nog lite väl optimistiskt, för många är det inte alls så. Snarare är graviditeten något man genomlider för att man vill ha barn, inte något man tycker är särskilt trevligt eller positivt.

För dig kanske det var så, men jag tycker inte du kan lova med någon trovärdighet att det är så för alla.

Är ju gravid nu, så listan kanske förrändras när Liten är ute! Nu ser den ut såhär:
- oro
- lycka
- klumpig
- saknad (av att kunna träna hund och hästarna)
- längtan

jag återkommer i maj/juni och berättar om hur listan ser ut då. Som sagt så ser man kanske det på ett annat vis när man har bebisen utanför magen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 993
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
600
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka