Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lycka - mysigt - härligt - vacker - harmonisk
Hade en fantastisk graviditet, älskade det!
Jobbig, smärtsam, tråkig, outhärdlig, olycklig..
Så här efteråt kan jag tycka det är synd att jag inte stannade upp och njöt mer -
Tack! Precis min åsikt. Hur njuta av något som plågade mig?
Så den där obeskrivliga lyckan som många i tråden beskriver har inte dykt upp än, även omdet hade varit trevligt om den hade gjort det. Det är ju inte oblandat kul att få barn heller, de flesta beskriver ju späd/småbarnstiden som ett rent helvete. Då man ständigt är trött, inte räcker till, får räkna med smärtsam amning som inte fungerar, löper stor risk att bli deprimerad pga påfrestningen, osv. Vem ser fram emot att leva i helvetet?
Snarare varnar ju många föräldrar enträget för att tro att det ska bli roligt när barnet väl är fött - först då börjar det verkliga lidandet, med sömnlöshet och annat.
Likaväl som man kan drabbas av helvetesamningar, eller att inte kunna amma alls så kan det ju fungera problemfritt. Likaväl som man kanske får ett kolikbarn som aldrig tycks sova kan man ju få en liten som sover mest hela tiden? Det är ju omöjligt att veta i förväg. Och vad får man ut av att se nattsvart på framtiden?