Besiktningskostnad

N

neferra

Hur mkt kostar en vanlig besiktning utan rtg på ATGklinik?

besiktar hästen imorrn och glömde fråga om priset...och telefontiden är oxå missad:angel:

men de tar på faktura va? ...tänkte om jag måste ha cash med mig...

klantigt men sant:angel::D

Sv: Besiktningskostnad

Vet inte vad just Atg har för regler men känns som det stora flertalet kliniker kräver kontant betalning av hästägare.

/Camilla

alla kliniker tar väl faktura?
har aldrig varit med om eller hört att de inte skulle göra det
har för mig att min besiktning gick på ung 1000kr, beror kanske på vad man besiktar för..vi gjorde för försäkring och då gjordes bara böjprov

Jag vet flera större kliniker som endast tar kontant betalning så du kan nog inte räkna med att få faktura. Tror det kan vara så att de upptäckt att det är svårt att driva in pengarna.

Jag fick snällt hosta upp pengar på stället sist jag var på ATG.

Tror de har haft lite för mycket problem med att få in pengar.

Sist jag besiktigade häst på ATG var 1800 kallt, så det svaret ger nog dessvärre inte mycket ledtråd. Tror det var 1200 kr.

Inte många kliniker som ger faktura till hästägare i dag tyvärr...allt för många har problem med att kräva in pengarna så räkna md att få betala.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 990
Senast: IngelaH
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 331
Senast: Boj
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur