et_flickan
Trådstartare
Jag har insett att det här inte kommer gå. Medicineras nu med mirtazapin mot deppression och ångest. Den fungerar hyfsat mot måendet men tyvärr har jag blivit totalt besatt av mat. Det går inte ens fem minuter utan att jag tänker på något ätbart. Det går inte längre. Har gått upp 3kg sen jag började och ändå rör jag mig dagligen cirka 40min/dag.
Blev väldigt ledsen av att ställa mig på vågen och inse att jag väger mer än någonsin. Till och med mer än när jag var gravid.
Får man byta medicin pga detta? Kommer knappast må bättre av att gå upp i vikt rent psykiskt. Är redan väldigt glad i mat och bytt ut en del ångest mot hetsätning redan innan medicinen. Blir liksom inte bättre av detta.
Blev väldigt ledsen av att ställa mig på vågen och inse att jag väger mer än någonsin. Till och med mer än när jag var gravid.
Får man byta medicin pga detta? Kommer knappast må bättre av att gå upp i vikt rent psykiskt. Är redan väldigt glad i mat och bytt ut en del ångest mot hetsätning redan innan medicinen. Blir liksom inte bättre av detta.